Възможна е революционна промяна в евротурнирите

05 септември 2018 | 11:23 - Обновена
Възможна е революционна промяна в евротурнирите

Треньорите на водещите европейски клубове излязоха с предложение до Европейската футболна асоциация (УЕФА) да преразгледа правилото за "гол на чужд терен", което носи предимство в елиминационната фаза на турнирите. Това разкри пред агенция "Ройтер" заместник-генералния секретар на централата Джорджо Маркети.

Във вторник се състоя традиционната среща на треньорите на водещите европейски клубове с ръководители на европейския футбол и на нея бяха обсъждани въпроси, които касаят развитието на футболната игра.

"Треньорите смятат, че да се вкарат голове като гости днес не е така трудно, както е било в миналото, когато футболът е бил съвсем различен. Затова те смятат, че правилото за "класиране напред с повече голове на чужд терен" трябва да се преразгледа.

Тяхното мнение е, че значимостта на това да отбележиш като гост изобщо не е такава, както по време на въвеждането му. Правилото за класиране напред с повече голове на чужд терен важи при равенство в общия резултат, когато двата отбора са спечилили мачове с еднаква разлика. То се въвежда за първи път в турнира за Купата на носителите на купи през сезона 1965/1966. При ново равенство и в такъв случай се изпълняват дузпи.

SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 10590

Добави коментар ›› Коментари (21)

Който може да чете, ще пр
(Гост)
21
отговор
14 септември 2018 | 10:57

Аз, защото съм много умен, предлагам финала на Шампионската лига да се играе в рамките на 4 от 7 мача, както е в НБА. Иначе е лесно да загубиш един мач - неволна грешка на защитник, вратаря губи представа за пространството, получава комоцио и три дни яде супа от боб с кренвирши в едно родопско село завит с ямурлук, пеейки Излел е Дельо Хайдутин, докато внимателно преписва разказите на Елин Пелин, за да може да изкара тройка на класното по литература, все пак винаги слагат класните работи в края на май или началото на юни, което не е случайно и съвсем точно съвпада с финала на Шампионската лига. Накратко мисълта ми е проста - финалът на Шампионската лига да се играе в 4 от седем мача като финалния плейоф на НБА! Рейтинг: 1 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Аз съм за
(Гост)
20
отговор
10 септември 2018 | 03:57

Да направят игрищата 200 на 110 метра и да няма засади Рейтинг: 5 0

123
(Гост)
19
отговор
05 септември 2018 | 17:21

Да хвърлят чоп ; Рейтинг: 8 1

скричта
(Гост)
18
отговор
05 септември 2018 | 17:12

И с какво ще го заменят, как ще се определя победителя при равенство? Продължения и дузпи или трети мач , и ако пак има рвенство, продължения и дузпи? Това ще доведе до още повече игрово време за футболистите, а те и сега изнемогват. Правилото за гол на чужд терен не е перфектно, но е най-доброто измислено решение досега, иначе се връщаме в миналото. Рейтинг: 14 3

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

ахахах
(Гост)
05 септември 2018 | 19:04

къв трети мач директно дузпи като на световното Рейтинг: 8 1

apa
(Гост)
17
отговор
05 септември 2018 | 16:33

това е супер тъпо правило с Х да отпаднеш или тогава са били много зле... Рейтинг: 8 2

В
(Гост)
05 септември 2018 | 22:07

Съгласен съм с теб 0:0 първият мач и 1:1 вторият и хоп който гостува втори продължава ми това си е равенство отвсякъде.... Рейтинг: 10 0

Страхил войвода
(Гост)
16
отговор
05 септември 2018 | 15:52

Супер тъпо правило да го махат във крайна сметка мача е Х и двата отбора са вкарали еднакво число голове не е честно да отпадне защото като домакин са ти вкарали гол от корнер и после са паркирали автобуса пред врата Рейтинг: 17 4

Капитан Петър
(Гост)
05 септември 2018 | 15:58

Супер готино правило, да не го махат до 2097-ма, в крайна сметка ако мача е хикс, като и двата отбора са вкарали еднакво число голове, като 2:0 и в двата мача е честно да отпадне, щото като гост са ти вкарали гол и после да бавят след почивката се играят продължения. Рейтинг: 5 6

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Футболен фен
(Гост)
15
отговор
05 септември 2018 | 15:34

И според мен правилото е добро и не трябва да се премахвано изцяло. Прибавя един допълнителен тактически елемент, който спомага мачовете на директна елиминация да са толкова интересни. Който си мисли, че тактическият аспект на футбола не е интересен най-вероятно не е задълбочен толкова в играта. Бих посъветвал такива хора да гледат демонстративни мачове и филми за футбол. Това дали правилото да важи в евентуални продължения на втория мач е по-дискусионно и може да се обмисли да се премахне. Рейтинг: 20 3

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Аззз
(Гост)
14
отговор
05 септември 2018 | 15:31

Да го махнат това малоумно правило, паднеш с 1-0 като гост и после като домакин първо гледаш да не допуснеш гол щото трябва да връщаш 3, пресния пример е с едни наши "евробойци" Рейтинг: 7 7

До Аззз
(Гост)
05 септември 2018 | 15:52

Да НЕ махнат това секси правило, печелиш с 1:0 като гост и после като домакин гледаш да не допуснеш гол, щото противника има да връща 2 и накрая общият резултат е 1:1 и се играят продължения, глупако нещастен! Рейтинг: 5 5

dsdsd
(Гост)
13
отговор
05 септември 2018 | 14:56

агенция Ройтер :Д :Д :Д Рейтинг: 5 0

Hahahaaa
(Гост)
12
отговор
05 септември 2018 | 14:19

Абе по-добре да махнат засадите,или да увеличат размерите на вратите. Рейтинг: 19 2

.|.
(Гост)
11
отговор
05 септември 2018 | 13:26

Е, да, едно време качеството на терените беше доста по-лошо и имаше една камара "домакински хитринки" като например да залееш терена точно преди мача, да оставиш по-къса или по-дълга трева, да преместиш линиите и т.н. Не че и сега не могат да се направят разни "корекции" по терена, но възможностите за манипулиране на резултата по този начин са сведени до минимум. Това, което наистина все още влияе при домакинствата, е публиката! Пресен пример от миналото издание на ШЛ: Тимо Вернер не игра в Истанбул, защото му прилошавало от силен шум. ОК, това е някакъв екстремен случай, но като цяло домакинската публика е в състояние да даде криле на отбора си. Поне по тези места, в които тя не е театрална. За мен правилото работи добре, не е имало оплаквания от него и ако ще се променя само заради това, че на някой му е хрумнало да прави промени, не смятам, че е необходимо! През 90-те се чудеха какви глупости да измислят с тия златни и сребърни голове, съвсем наскоро с АББА-изпълнението на дузпи и накрая какво? Пак старото, защото работи добре и няма оплаквания от него! За ВАР, да, имаше нужда от малко повече справедливост, но за нови "революции" като че ли не е сега моментът. Рейтинг: 30 1

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

ЛУД
(Гост)
05 септември 2018 | 13:39

Барса преди 2 мача играха точно на терен който беше нарочно направен да е нива.. Хитринкити си продължават.. Рейтинг: 13 0

.|.
(Гост)
05 септември 2018 | 14:15

Така е. И все пак тук става дума най-вече за мачовете от ЕКТ, а там вече доста години има строги изисквания за качеството на терена. В този смисъл вече е много по-трудно да се правят селянии. Рейтинг: 13 1

Madal
(Гост)
05 септември 2018 | 15:28

УЕФА лека по лека върви към създаването на турнир за големите и турнир за останалите - без значение от коя държава са. Нещо от типа на НБА, където се състезават топ отборите от всеки щат, а останалите си играят на местно ниво. Т.Е. няма да има Ла Лига, Калчо и тн ами супер отборите ще са си в собствена Шампионска лига но целогодишна , а останалите ще се борят да влезнат някой ден там. Просто вече разликите между Реал, Барс, Байерн, Юве, Ман Сити и тн са прекалено големи съпоставени с нормални отбори от типа Вердер, Валенсия, Интер, Лацио, Нюкасъл и т.н. Пък тука ще има Ориенталска лига Рейтинг: 8 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

?
(Гост)
10
отговор
05 септември 2018 | 13:23

това гуардиола го е казал сигурно ще иска когато резултата е равен да се гледа притежанието на топката Рейтинг: 19 2

Promqna
(Гост)
9
отговор
05 септември 2018 | 13:23

da go mahat! Mnogo tupo pravilo! Рейтинг: 4 16

На
(Гост)
05 септември 2018 | 15:47

кукуво лято! Тъпа е майка ти! Рейтинг: 2 3

Казах Хау!
(Гост)
8
отговор
05 септември 2018 | 13:19

Не съм съгласен.Правилото е добро. Рейтинг: 20 5

Россия
(Гост)
7
отговор
05 септември 2018 | 13:05

Напълно съм съгласен. Не знам как е било едно време, но днес това правило е тъпо и нечестно. Едните вкарват общо 4 гола в двата мача примерно и другите и те, но продължават заради едно мал0умно правило. Това е тъпо, излишно и нечестно, да се маха Рейтинг: 10 20

England
(Гост)
05 септември 2018 | 15:46

Напълно съм против. Не знам как ще гледаме ШЛ, като махнат реваншите, но твоето предложение е много по-тъпо от домакинството на Германия през 2006-та година. Ако се махне, само получават освирквания и накрая Бешикташ ще е единственият шампион на турнира! Рейтинг: 2 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?