"F1 под лупа": Техническите решения на отборите

"F1 под лупа": Техническите решения на отборите

Новата ера в техническо отношение във Формула 1 започна със старта във Австралия. Само седмица по-късно отборите трябваше да се справят с напълно различните условия на пистата "Сепанг". Това илюстрира нагледно разликите между двата водещи отбора в момента, както и невероятно изравнените възможности на екипите в средата на колоната.

Добре известна е забраната за ползването на тракшън контрол, лаунч контрол, моторна спирачка, но по-малко известна е една друга съществена електронна помощна система - контрол на диференциала завой по завой! Преди да продължим с прегледа на техническото развитие от първите два старта искам да обясним как работеше тя.

За да стане напълно ясно за какво става въпрос ми се иска първо да обясня каква е функцията на диференциала във всеки автомобил. Когато един автомобил се движи направо двигателните колела изминават еднакво дълъг път. Когато обаче автомобилът завива, двигателните колела изминават различно дълъг път. Представете си, че автомобилът се движи в пресен сняг и остава следи, които виждате отгоре. Следата на вътрешната за завоя гума е по-къса от тази на дългата. Различно дългият път на двете двигателни гуми (при константна скорост на автомобила) означава различни обороти. Диференциалът е онази част от  .............

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТАЗИ СТАТИЯ МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В КОМЕНТАРНАТА РУБРИКА НА МОМЧИЛ МАНЧЕВ "F1 под лупа" ТУК!

МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЕКИ ВТОРНИК И ПЕТЪК СЛЕД 13,00 ЧАСА НА www.formula1.bg

СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА Betfair 

 

ВИДЕО "F1 под лупа"

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти