Новата ера в техническо отношение във Формула 1 започна със старта във Австралия. Само седмица по-късно отборите трябваше да се справят с напълно различните условия на пистата "Сепанг". Това илюстрира нагледно разликите между двата водещи отбора в момента, както и невероятно изравнените възможности на екипите в средата на колоната.
Добре известна е забраната за ползването на тракшън контрол, лаунч контрол, моторна спирачка, но по-малко известна е една друга съществена електронна помощна система - контрол на диференциала завой по завой! Преди да продължим с прегледа на техническото развитие от първите два старта искам да обясним как работеше тя.
За да стане напълно ясно за какво става въпрос ми се иска първо да обясня каква е функцията на диференциала във всеки автомобил. Когато един автомобил се движи направо двигателните колела изминават еднакво дълъг път. Когато обаче автомобилът завива, двигателните колела изминават различно дълъг път. Представете си, че автомобилът се движи в пресен сняг и остава следи, които виждате отгоре. Следата на вътрешната за завоя гума е по-къса от тази на дългата. Различно дългият път на двете двигателни гуми (при константна скорост на автомобила) означава различни обороти. Диференциалът е онази част от .............
МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЕКИ ВТОРНИК И ПЕТЪК СЛЕД 13,00 ЧАСА НА www.formula1.bg
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg