Гледай на живо

Очаквайте: Националите по футбол потеглят за Азербайджан за старта на новия турнир FIFA Series

Дерек Уоруик призовава за махане на сините флагове

Дерек Уоруик призовава за махане на сините флагове

Бившият Ф1 пилот и настоящ стюард Дерек Уоруик е на мнение, че ръководството на Формула 1 трябва да премахне сините флагове и да намали наказанията, защото това ще подобри състезанията. След дълги дискусии с пилотите миналата година от ФИА направиха някои уточнения в правилника за употребата на сини флагове. Причината бе, че доста от състезателите в по-бързите коли се оплакваха, че остават блокирани в трафика от по-бавни и това ги проваля.

Уоруик вярва, че ако ФИА остави пилотите просто да се борят, състезанията ще са много по-интересни: "Правилата се пишат за предната част на стартовата решетка. Хората, които взимат думата по време на брифингите на пилотите и говорят със състезателния директор Чарли Уайтинг, са Фетел, Уебър, когато все още беше тук, Алонсо, Бътън - всичките те са опитни момчета, които искат най-доброто, но за себе си, за да може състезанието да е перфектно за тях. Те настояваха за сини флагове и за наказания".

"Трябва да се обърнем назад и да помогнем на тези в другата част на решетката, поне според мен. Трябва да се махнат сините флагове и всички тези наказания. Хайде да се върнем към онези по-трудни състезания и да оставим пилотите сами да измислят как да изпреварват, когато затварят някого с обиколка. Така Ф1 изведнъж ще стане много по-приятна за тях и великите пилоти като Люис Хамилтън ще покажат, че са невероятни и в трафик без сини флагове. Това ще накара феновете да дойдат на "Силвърстоун" и да гледат Гран При на Великобритания."

Уоруик добави, че спортът е станал "твърде ванилов" и прекалено "сигурен", но поясни: "Не искаме колите да са по-малко безопасни, но да ги оставяме да се състезават повече".

Тази година Дерек ще е стюард в четири състезания, включително първото: "Чарли Уайтинг ме помоли да отида в Австралия, защото ще е напечено - първото състезание по новия правилник. Нямам търпение. Не е платена работа, но ми е приятно да я върша и се чувствам късметлия, защото мога да си позволя да върна нещо на спорта. Интересно е какво количество информация имаме на разположение в стаята на стюардите - спирачно усилие, ъгъл на завиване, скорост, излизане от завой. Имаме всичко и то при това, на мига. Имаме инженер в стаята, който си записва и така можем да се върнем към някой инцидент и да го разгледаме подробно. На пистата има 60 камери, он-борд, оф-борд и можем да анализираме всичко".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти