Ето защо системата с резервни пилоти на Ф1 не може да бъде дублирана от MotoGP

Ето защо системата с резервни пилоти на Ф1 не може да бъде дублирана от MotoGP

Няма лесен начин, по който MotoGP да копира системата на Формула 1, чрез която даден контузен пилот се замества с резервен. Докато във Формула 1 отборите винаги иман план Б, тази практика не присъства при мотоциклетните шампионати, където реакция може и да няма, въпреки честотата на инцидентите.  

В шампионата с болидите този сезон единствено Фернандо Алонсо отсъства от състезание - Гран При на Бахрейн, и бе заместен от Стофъл Вандоорн, но в MotoGP в различни етапи от годината участие не успяха да вземат Дани Педроса, Андреа Яноне, Джак Милър, Брадли Смит, Данило Петручи и Лорис Бас.

Тестовият пилот на Ducati Микеле Пиро замесва Петручи и Бас през сезона, но останалите конструктори нямат решение в ръцете си, подобно на 30-годишният италианец, участващ в италианските супербайк серии. Honda използва услугите също но своя тестови пилот Хироши Аояма, както и на бившия си пилот и световен шампион от 2006 година Ники Хейдън на мястото на Педроса и Милър.

Шефът на японския отбор Ливио Супо признава, че намирането на подходящ пилот, който да бъде на разположение за състезанията във всеки един момент, е доста трудно: "Ducati имат много добра възможност, но за нас е доста по-трудно. В миналото се опитвахме да накараме млади пилоти да станат тестови подобно на Формула 1, но когато си млад, искаш да се състезаваш, а не да чакаш. Затова те избират просто по-малките класове. Състезанията ни са в едни и същи дни и не можем да използваме същите пилоти, защото те се борят в собствения си шампионат. Пример беше Ники Хейдън. Справи се добре в Австралия, но на следващата седмица не успя да ни помогне, защото имаше състезание от Супербайк шампионата. Много е трудно да се създаде такава система и да се установи баланс".

Подобно на Honda, Suzuki имат тестови пилот, но той също не е постоянно на разположение, а единствено за тестовите сесии: "Ние дори не мислим за план Б. В нашия спорт добрите мотоциклетисти искат да се състезават, така че е трудно да намерим някой добър, който ще се съгласи да седи и гледа отстрани, докато дойде неговият момент, евентуално. Това не е в духа на MotoGP. За японските производители е нормално тестовият им пилот да е японец, който да поддържа лесна връзка с инженерите. Тук тенденцията е да има добри състезатели, които да разбират мотора и да бъдат дейни в развитието на машината, но не и да мислим за резервни пилоти. Доста по-различно е от Формула 1".

Резервите на MotoGP за сезон 2016

Микеле Пиро - 9 старта, включително 3 с уайлд кард; замества Петручи и Бас
Ектор Барбера - 2 старта със заводския отбор на Ducati на мястото на Яноне
Майк Джоунс - първите си два старта в кралския клас на мястото на Барбера
Шави Форес - един старт на мястото на Бас
Ники Хейдън - 2 старта на мястото на Милър и Педроса
Хироши Аояма - 2 старта на мястото на Педроса
Алекс Лоус - 2 старта на мястото на Брадли Смит

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти