Това са спортните скутери на Yamaha за 2017 година: TMAX, TMAX SX и TMAX DX

Това са спортните скутери на Yamaha за 2017 година: TMAX, TMAX SX и TMAX DX

От представянето на TMAX през 2001 г. гамата MAX на Yamaha продължава да бъде считана за най-влиятелната сила на европейския пазар за скутери към момента. С динамичния си корпус с отличителния външен вид на гамата MAX и задвижвани от усъвършенствани 4-тактови двигатели, които са проектирани за предоставяне на вълнуващи и енергични експлоатационни характеристики, спортните скутери на Yamaha са водещи в индустрията по отношение на дизайн, технология, стил и привлекателност. Оформен от чертите на TMAX, проектиран и произведен по същите високи стандарти като флагманския модел, представеният наскоро и по-мощен нов X-MAX 300 поема щафетата от много успешния X-MAX 250. За 2017 г. Yamaha може също да обяви представянето на най-новия модел от най-успешния в света и легендарен спортен скутер. Създаден по най-високите спецификации, предлагани някога в неговия клас и наличен в три модела - новият 2017 TMAX е готов!

Новият TMAX: Нови правила за MAX
Преди петнадесет години Yamaha представи модел, който буквално промени облика на света на скутерите и създаде напълно нова категория.

Тогава решението на Yamaha да въведе макси скутер, който има характеристиките и управлението на спортен мотоциклет в съчетание с удобството и комфорта на скутер от типа "завърти и потегли", може би беше едно смело решение. Но историята показа, че Yamaha наистина избра правилното време и като се обърнем назад към 2001 г., ще видим, че TMAX не просто създаде нова категория - той промени завинаги възприятията за скутер. Ерата на макси скутерите настъпи и пет поколения по-късно TMAX продължава да доминира тотално в сектора на първокласните скутери с голям капацитет.

С над 233 000 продадени за 15 години TMAX не е просто най-добре продаващият се макси скутер в Европа, той е също и един от най-добре продаващите се модели, които някога са произвеждани от Yamaha. През 2017 г. забележителната история на TMAX продължава с три нови модела - TMAX, TMAX SX и TMAX DX - всеки от тях е готов да потвърди статута на легендарен модел на престижния скутер, като предлага най-високите характеристики и най-високото ниво на технологии и стил.

Трите нови версии на TMAX създават нови правила за MAX, като осигуряват на придирчивите клиенти още по-голям избор на най-успешния макси скутер в историята. Динамичният нов корпус и леката рама заедно с усъвършенстваната технология на електронно управление и високи общи спецификации подсилват позицията на TMAX като недостижим лидер в този клас.

С трите налични версии има модел, който да подхожда на всеки стил на живот. TMAX е по-скоро "бял лист" за клиенти, които желаят да го персонализират чрез добавяне на различни части и аксесоари. Но има такива собственици на макси скутери, които желаят още повече от това, което може да предложи изключителният TMAX. За тези водачи ние сме създали моделите TMAX SX и TMAX DX.
Със своите специални цветове и превключваеми режими на работа на двигателя D-MODE TMAX SX е проектиран за спортно ориентираните клиенти. А със своята съвременна технология за електронно управление, включително D-MODE и круиз контрол, както и с адаптивен екран, отопляеми ръкохватки и седалка, върховият модел TMAX DX осигурява изключителен лукс.

TMAX за 2017 г.: Господарят на скутерите
Една от тайните на непреходния успех на легендарния TMAX е неговата постоянна еволюция, която го поддържа в челните редици на класа макси скутери. През това време двигателят на TMAX порасна от 499 куб. см до днешния дизайн 530 куб. см, като същевременно оригиналното верижно задвижване беше заменено от ремъчно задвижване. Стоманената рама беше заменена от по-лека алуминиева, а модерните обратни вилки замениха традиционните вилки на модела от първото поколение.

Непрекъснатият процес на еволюция никога не спира и през 2017 г. TMAX се възползва от широка гама характеристики с нов дизайн, както и с редица значителни технологични и стилистични подобрения, които потвърждават неговата позиция на изключителен спортен скутер.

Характеристики на TMAX, TMAX SX и TMAX DX
Всички три модела на TMAX извеждат на улицата най-високите характеристики, които някога са представяни в макси скутер на Yamaha. TMAX SX и TMAX DX предлагат допълнителни характеристики и функционалности, които са описани отделно.

Спортен и динамичен нов корпус
През цялата си забележителна история TMAX винаги е бил един от най-харизматичните и мигновено разпознаваеми скутери. Тъй като всяко ново поколение поема щафетата от предшествениците си, наследството на TMAX продължава напред и нагоре, а забележителният външен вид и спортен характер на оригиналния модел са очевидни и в дизайна за 2017 г.

Най-новият модел на този непреходен спортен скутер се отличава с по-компактна предна част, в която са добавени хромирани линии около лещите, както и гравирани ръбове в областта на "веждите". Тази по-концентрирана предна част обединява четири LED фара и габарита, придавайки на TMAX по-спортна и динамична визия, която олицетворява повишената производителност на двигателя с по-високи работни характеристики и ново леко шаси.

Оригиналният TMAX беше първият скутер на Yamaha, в който бяха вградени страничните линии "бумеранг" - изключително популярни сега, които придават силна визуална връзка между предната и задната ос. Този отличителен елемент от дизайна беше една цялостна и дефинираща бъдещото характеристика на всяко поколение на TMAX, а най-новият модел предлага по-динамичен мотив "бумеранг", който подсилва повишената лекота и динамичност на модела за 2017 г.

Подобното на мотоциклет управление се изразява чрез по-дългото люлеещо се рамо, което е по-изпъкнало в дясната страна на тази най-нова машина. Модулът на оста на люлеещото се рамо и откритият корпус на двигателя отдясно подчертават високотехнологичния механичен дизайн на TMAX и повишената ефективност при движение.

Мощен редови двуцилиндров двигател 530 куб. см с течно охлаждане
Редовият двуцилиндров двигател 530 куб. см с течно охлаждане с YCC-T осигурява достатъчно силен въртящ момент, който предоставя бързо ускорение при стартиране на светофарите и кръстовищата. И на магистралата този ултраплавен, напълно автоматичен двигател осигурява впечатляваща способност за развиване на голяма скорост за бързо и ефективно пътуване на дълги разстояния или при каране за удоволствие.

Нов къс и компактен, извит нагоре шумозаглушител подсилва по-динамичния външен вид на модела за 2017 г., докато коригираното разположение на катализатора и въздухопречиствателната кутия с нов дизайн са сред мерките, чрез които двигателят на TMAX отговаря на изискванията на EU4.

Система на Yamaha за компютърно управление на въздушната клапа (YCC-T)
Със своя мощен редови двуцилиндров двигател 530 куб. см с течно охлаждане настоящият TMAX вече принадлежи на свой собствен клас, когато се говори за ускорение и максимална скорост.
TMAX за 2017 г. е снабден с съвременна система на Yamaha за компютърно управление на въздушната клапа (YCC-T), която го прави първия модел на Yamaha със CVT, който се възползва от тази технология. 32-битов ECU непрекъснато следи работата на водача с газта и регулира сервомотор, задвижван от дроселна клапа, за да се постигне оптимална ефективност при движение и каране. Като гарантира прецизното управление на обема на всмуквания въздух, YCC-T осигурява по-плавна реакция заедно с по-ясно и спортно усещане за мощност, което прави TMAX за 2017 г. още по-впечатляващ и вълнуващ скутер.

В допълнение към подобрените характеристики, постигнати чрез внедряване на YCC-T, новоразработеният извит нагоре шумозаглушител заедно с новите леки CVT ремък и шайби също допринасят за изключителното усещане при ускорение, което може да се изпита с TMAX за 2017 г.

Система за управление на сцеплението (TCS)
Внедряването на усъвършенстваната нова YCC-T позволи на дизайнерите на Yamaha да снабдят TMAX с нова система за управление на сцеплението (TCS). Тази съвременна електронна система допринася за сигурността на водача, като съдейства за осигуряване на по-плавно стартиране и уверено поведение на пътя при мокри, хлъзгави и нестабилни пътни настилки.

Това са спортните скутери на Yamaha за 2017 година 

Когато сензорите отчетат, че задната гума започва да губи сцепление с пътната настилка, обикновено когато се стартира от неподвижна позиция или при ускорение, TCS автоматично се намесва и коригира управлението на момента на запалване, обема на впръсквано гориво и отваряне на дросела. Чрез мигновено намаляване на мощността на двигателя, която се предава към задното колело, TCS предотвратява загубата на сцепление и позволява на водача да задържи пълния контрол, като осигурява по-плавно, по-безопасно каране с повече удоволствие при различни условия на пътната настилка. TCS може да бъде включвана и изключвана, за да отговори на индивидуалните предпочитания на водача или на пътните условия.

Новоразработено леко алуминиево шаси
Когато TMAX се появи на сцената в далечната 2001 г., той установи нови стандарти за дизайна на шасито на скутерите и през цялата 15-годишна история на този легендарен модел всяко ново поколение на династията на TMAX постоянно вдигаше летвата на характеристиките на управлението още по-високо.

За 2017 г. дизайнерите на Yamaha разработиха изцяло нова лека лята алуминиева рама и алуминиево люлеещо се рамо по-дълго с 40 mm, които осигуряват на собственика на TMAX усещане за каране, подобно на това при мотоциклетите, което е несравнимо с който и да е друг макси скутер. С коригираната си геометрия и подобрено съсредоточаване на масата в средата тази усъвършенствана нова рама значително допринася за намаляването на теглото на новия модел с 10 kg.

Задна система за окачване шарнирен тип
Освен алуминиевата рама с нов дизайн и по-дългото люлеещо се рамо TMAX се характеризира с изцяло нова задна система за окачване от шарнирен тип, която се отличава с хоризонтален заден амортизатор. Прогресивните предавателни отношения на лостовия механизъм на новата система са проектирани за осигуряване на меко стабилизиране през първоначалния етап на движението на окачването и по-твърдо стабилизиране, когато натоварването е по-голямо.

Комбинацията от по-дълго люлеещо се рамо и прогресивното шарнирно съединение също осигурява на водача добра обратна връзка от задния край, а новата система осигурява засилено усещане за двигателната сила по време на ускорение.

Задвижващ ремък от въглеродни влакна с висока якост
За да се намали неподресорното тегло, а също и да допринесе за концентрирането на масата на TMAX за 2017 г. се използва нов дизайн на силовата предавка. Новият втори задвижващ ремък е произведен от въглеродни влакна, а известната лекота и якост на този материал позволи на инженерите на Yamaha да намалят ширината на ремъка до 25 mm в сравнение с 40 mm на настоящия модел. Задвижващата система използва също нови леки предни и задни шайби, които съдействат за постигане на спестяване на 10 kg от теглото в модела за 2017 г.

Олекотени гуми с 4,5-инчова задна джанта
Дизайнерският екип на Yamaha прегледа всеки компонент в тяхната мисия за намаляване на цялостното тегло и използването на специално проектирани гуми с нова вътрешна структура постигна спестяване на 1 kg от комбинираното неподресорно тегло. Тези леки гуми предлагат също и намалено съпротивление на търкаляне, комбинирано с добри нива на сцепление при мокри и сухи условия и осигуряват комфортно каране и същевременно отлична устойчивост на износване.

TMAX за 2017 г. използва гуми с размера на тези на настоящия модел - 120/70-15 предна и 160/60-15 задна - и за по-нататъшно намаляване на неподресорното тегло размерът на задната джанта е намален до 4,50 инча.

Багажник под седалката с голяма вместимост
За допълнително удобство и за подобряване на ежедневната функционалност TMAX е снабден с по-голямо багажно отделение под седалката, което е разработено заедно с нова олекотена подрама от смола. Новата конструкция осигурява по-голяма вместимост за багаж и може да побере две предпазни каски.

Нов TFT панел с прибори
Водачите на TMAX ще използват един от най-стилните дисплеи, някога монтирани на скутер, с екран с високо качество, който подчертава високата спецификация на TMAX и осигурява по-голямо възприятие за дълбочина от конвенционалния дизайн. Новоразработените многофункционални прибори се състоят от аналогов скоростомер на лявата страна с аналогов тахометър отдясно, отличаващ се със сини кръгови контури на черен фон.

Централният монохромен TFT дисплей включва оборотомер, два прибора за пробег, индикатор за текущия разход на гориво и температурата навън, както и редица индикатори за различни функции, например TCS, D-MODE и круиз контрол, ако скутерът е оборудван с тях.

Безключова система "Smart Key" и централно разположена система за заключване
Изцяло новата безключова система "Smart Key" означава, че водачите на новия TMAX никога вече няма да търсят, за да открият в кой джоб са поставили своя ключ. Когато водачът носи Smart Key със себе си, е възможно да стартира двигателя, да отключи седалката и другите отделения, а също и да заключи или да освободи основната стойка. Това е малка подробност, но тя може да направи всеки ден поне малко по-приятен и да придаде усещане за сигурност.

Подготвено свързване за система за безопасност Dainese D-AIR®
Всяка версия на новия TMAX е подготвена за монтиране на системата за сигурност Dainese D-AIR® - един от водещите дизайни, които съществуват днес. Ако се отчете удар или занасяне, системата D-AIR® незабавно се надува, за да предпази водача и пътника от наранявания на горните части на тялото им и за допълнително удобство няма физическа връзка между обшивката D-AIR® Street и TMAX

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти