Honda CB650F влиза в 2017-а с подобрен звук и още по-оголена конструкция

Honda CB650F влиза в 2017-а с подобрен звук и още по-оголена конструкция

Новият „нейкед" от среден клас е оборудван с 4-цилиндров двигател, чиято мощност е по-висока с 3 кВт от тази на предишния модел. Подобрената генерация издава и впечатляващ звук, а предното окачване Showa Dual Bending Valve в комплект с подобрени спирачни апарати Nissin осигурява надеждност и комфорт. Още по-оголената конструкция разкрива красотата на двигателя и е заявка за безкомпромисно поведение.

4-цилиндровите машини от среден клас дълго време бяха ключови за мотоциклетната гама не Honda. Истинските представители на този сегмент са перфектни за начинаещи мотоциклетисти, тъй като осигуряват лесно постижими и приятни показатели на двигателя, съчетани с минимална маса.

Дебютиралият през 2014 г. CB650F продължава тази традиция. Проектиран от екип от млади инженери, той утвърждава високото качество на моделите с ниска маса за всички представители от средния клас на Honda със специален реверанс към великолепните образци на CB400 от 70-те.

Еволюцията на модела за 2017-а повишава още повече нивото на адреналина. Новият CB650F е по-мощен и с още по-вълнуващ „саундтрак". Още „по-оголен" и с още по-прецизно управление, той крие силни страни, които никак не са за пренебрегване.

Дизайнът

По-високият пик на мощността идва от променените настройки на всмукателните клапани, а новият „свободен" ауспух дава на CB650F великолепен тласък до червената зона на оборотите, в случая - 11 000 об/мин, докато по-късите предавателни отношения осигуряват по-добро ускоряване. С увеличената мощност, новият ракурс позволява пъргавина още от ниския диапазон на оборотите и гръмовен рев с увеличаването им.

Управлението му става още по-прецизно благодарение на окачването на предната вилка Showa Dual Bending Valve и пренастроените спирачни апарати Nissin. Дизайнът на CB650F е такъв, че мотоциклетът изглежда жилав в буквалния смисъл на думата - с по-малки странични и предни обтекатели,. Предната и задната светлини са вече LED, докато гумираните ръкохватки осигуряват комфорт при пътуване на по-дълги разстояния.

Двигателят

Версията за следващата моделна година е с допълнителни 3кВт мощност и така този показател е нараснал до 67 кВт при 11 000 об/мин. Увеличението, което се усеща от 9000 об/мин идва от новото управление на потока при всмукателната и изпускателната система. По-късите всмукателни тръби пълнят четири 32-милиметрови дроселови отвора от въздушната кутия, която сама по себе си е с по-широки всмукателни канали, а дясно разположената изпускателна система 4 към 1 вече е с вътрешна структура с двоен байпас в заглушителя, като по този начин е редуцирано обратното налягане.

С по-късите предавателни отношения от втора до пета предавка, новият CB650F е още по-бърз от предишното поколение.

Леко увеличеният максимум на въртящия момент от 64 Нм е възможен при 8000 об/мин, докато еластичността на двигателя позволява плавен преход към шеста предавка още от 1200 об/мин.

Допълнителна доза акустична наслада доставя гърленият рев на двигателя при ниските обороти, преминаващ в неистов вой при високите, като по този начин ни напомня за състезателното минало на 4-цилиндровите мотоциклети Honda.

649-кубиковият силов агрегат с компактна вътрешна архитектура е куплиран с 6-степенна предавателна кутия. Цилиндрите му са под ъгъл от 30 градуса, а главата на 16-клапанния DOHC е с директно задвижване на валовете, диаметърът и ходът на буталата са регулирани на 67 х 46 мм при степен на сгъстяване от 11,4:1.

Разходът на гориво от 21 км/л (WMTC режим) дава възможност за изминаването на 350 км с един резервоар, чийто обем е 17,3 л. Силовият агрегат на CB650F отговаря на изискванията на директивата EURO 4.

Шасито

Стоманената рама с диамантообразна структура на CB650F е с двойни елипсовидни реи с размер 64 мм x 30 мм и е със специален баланс на твърдостта - т.е. - те са по-твърди в зоната на седалката и по-гъвкави в зоната на вилката. Така е постигнато балансирано управление с високо ниво на обратна връзка с ездача. Наклонът е настроен на 25,5° със следа от 101 мм и колесна база от 1450 мм. Собствената маса на мотоциклета е едва 208 кг.

Новото окачване на предната вилка, 41-милиметровото Showa Dual Bending Valve (SDBV) подобрява комфорта при езда и управление. То осигурява пропорционално заглушаване на отскока с по-стегната компресия, отколкото е характерно за 120-милиметров ход на вилката.

Шестспицевите колела са обути в радиални гуми с размер 120/70-17 отпред и с 180/55-17 отзад и включват L-образни въздушни вентили за по-лесна поддръжка. Подобрените двубутални предни спирачки Nissin работят с 320-милиметрови дискове отпред и 240-милиметрови отзад. Двуканалният ABS е стандартен.

Позицията за езда е изтеглена леко напред, като по този начин мотоциклетистът е позициониран по-близко до предното колело. По-плоските тръбни ръкохватки са с оптимизирана маса и са стегнати в гумено покритие за още повече комфорт. Височината на седалката на седалката е 810 мм.

Бордовото табло е с два големи дигитални дисплея. В ляво са оборотомерът и скоростомерът, а в дясно са датчикът за гориво, часовникът, одометърът и предупредителните светлини. Двете страни са с бяла подсветка.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти