Новите BMW R nineT и R nineT Urban G/S

Новите BMW R nineT и R nineT Urban G/S

Когато BMW Motorrad лансира R nineT през 2013 г., веднага стана ясно, че мотоциклетът е много повече от роудстър с класическа визия. R nineT комбинира класическия байк дизайн с модерните технологии и майсторското изпълнение, каквото неминуемо се изисква за изработката на алуминиевия резервоар с шлифовани страни. Много от компонентите на мотоциклета свидетелстват за вниманието към детайла, което е вложил екипът на BMW Motorrad. Новият R nineT допълнително подчертава този бутиков характер чрез редица подобрени елементи.

Стилът на новия R nineT Urban G/S е много различен стилово, но също така класически по характер. Вече повече от 35 години инициалите GS са синоним на свободата и страстта към приключения на две колела, както на пътя, така и в офроуд условия. BMW R nineT Urban G/S черпи вдъхновение от легендарното BMW R 80 G/S от 1980-та, пренасяйки неговата класическа ендуро идеология с боксерен мотор в нашето съвремие.

И двата нови BMW Heritage модела се задвижват от мощен боксерен двигател с обем 1170 куб. см. с въздушно/маслено охлаждане, с мощност от 110 к.с., комбиниран с 6-степенна трансмисия. И двата варианта са проектирани да отговарят на еко нормата EU4. Изпускателната система е изработена от неръждаема стомана с накрайници, позиционирани, така че да са в унисон с класическия дух.

Новите BMW R nineT и R nineT Urban G/S 

Модулна рама, позволяваща лесно персонализиране на моторите

Модуларната концепция на рамата позволява лесно персонализиране на двата боксерни модела на BMW Motorrad, според личните предпочитания на собственика. Гамата от аксесоари на BMW Motorrad например предлага различни варианти за седалка. При R nineT рамата се състои от четири компонента, както преди: предна основна рама, задна основна секция, демонтируема крайна част и пасажерска секция. При R nineT Urban G/S секциите са три: предна и задна основна, с интегрирана крайна секция и пасажерска част.

Напълно регулируема обърната вилка за R nineT и оптимизирана геометрия на окачването. Окачването на R nineT Urban G/S е изпълнено в класически ендуро стил

Както и преди, предницата на R nineT е съставена от висококачествена обърната вилка, но сега е изработена като напълно регулируем компонент. Геометрията на окачване е променена и оптимизирана, с цел по-голяма прецизност при управление, насочена стабилност и неутралност при завиване на мотоциклета. При R nineT Urban G/S вилката отпред е класическа, докато отзад BMW Paralever е приложен в съчетание с централен пружинен амортисьор, също както и при R nineT.

Колелата на R ninеT са със спици и размери 3.5 x 17 инча и 5.5 х 17 инча респективно, с гуми 120/70 ZR 17 отпред и 180/55 ZR 17. Както и преди, спирачните апарати са 4-бутални с радиален монтаж, моноблок, ABS регулирано намаляване на скоростта в съчетание с плаващи спирачни дискове.

R nineT Urban G/S идва с алуминиеви лети джанти. Голямото 19-инчово предно колело с гума 120/70 ZR 19 запазва класическия ендуро дух, който се допълва перфектно от задното 17-инчово колело с гума 170/60 ZR 17. Новият боксерен модел на BMW може да се поръча с офроуд гуми като опция (стандартно идва с шосейни гуми), в комплект с колела със спици. Ефективното спиране се гарантира от 4-бутални апарата, спирачни маркучи със стоманена оплетка и спирачни дискове с диаметър 320 мм. С цел избягване боксуване на задното колело по хлъзгави пътища, опционално се предлага и автоматичен контрол на стабилността ASC (Automatic Stability Control) като допълнително оборудване.

Новите BMW R nineT и R nineT Urban G/S 

Новият R nineT: пурист ически роудстър с бутиков характер и опционални цветове

Новото издание на R nineT остава вярно на семплата визия, чрез своите пропорции и елегантност, характерни за класическите роудстъри на BMW. Откъдето и да бъде погледнат, R nineT изглежда страхотно: комбинация от класически елементи с модерна визия и висококачествени повърхности.

Докато предходното първо издание на модела идваше с инструментално табло, създадено от два свързани в едно уреда, то подобреният R nineT идва с два отделни модула на скоростомера и оборотомера. Излъчването е още по-класическо и забележително.

Новото BMW R nineT остава изключително вярно на бутиковия подход към детайлите и изработката и има множество предимства, който феновете ще обикнат: това включва 18-литровия алуминиев резервоар със старателно полирани странични повърхности, както и разположеният отдясно въздуховод с релефно „R nineT“ лого, както и много други.

Докато R nineT пресъздава класическия характер с перфектния си стил в Blackstorm металик, комбиниран със сребърни и металически контрасти, то новият R nineT прави още една крачка напред в стилистично отношение, като идва с шлифовани в черно рама и елементи на двигателя, както и задното Paralever рамо в черен цвят.

За пръв път се предлагат и два допълнителни цвята за R nineT, налични за избор като допълнителни опции. По този начин BMW Motorrad разширява линията си като включва за пръв път лаковото покритие като опция за поръчване. Специалното изпълнение Blackstorm металик / Vintage, подчертава бутиковата изработка на алуминиевия резервоар в Blackstorm металик / сребристо, с жълто приложение, носещо стартов номер „21“. Последното се нанася ръчнo, което придава на байка изтънчен винтидж вид. Стандартно моторът се предлага с алуминиева гърбица на мястото на пасажерската седалка, както и с допълнителна подложка за пасажера.

Втората специална цветова схема Blueplanet металик / Aluminium подчертава класическия изтънчен характер на R nineT с допълнителна доза свежест.

Базиран на лакирания алуминиевия резервоар с видим заваръчен шев и алуминиевата гърбица на мястото на пасажерската седалка – и двете ръчно шлифовани, тук централната част на резервоара и гърбицата са в цвят Blueplanet металик със златни очертания. Blueplanet цветът присъства и на предния калник.

 

R nineT Urban G/S: традиционна цветова схема в духа на класическотоBMW R 80 G/S

Бърз поглед към R nineT Urban G/S разкрива, че новият мотор е силна интерпретация на духа на предшественика си, като дори повтаря неговата цветова схема, на практика, без промени. Точно както преди 35 години, резервоарът и високият преден калник са в забележителния Lightwhite неметалик. Маската на фара е в същия цвят и на практика отговаря на BMW G/S стила от онова време. Както и преди, R nineT Urban G/S идва с резервоар в два нюанса синьо и седалка за двама в ярко червено – цветова комбинация, която отразява BMW Motorsport схемата от предишните години. Ехото от миналото се подсилва и от рамата боядисана в черно.

Инструменталното табло е изпълнено в унисон с маската на фара. То е съставено от кръгъл аналогов скоростомер, разработен като аналогов инструмент, индикатори на мигачите и двуредов LCD екран. R nineT Urban G/S се характеризира с множество висококачествени детайли, като например кованите алуминиеви корони на вилката, скобата на кормилото и много други.

Любопитен детайл, целящ преки асоциации с класическото минало, е двойният преден калник. Предният калник е монтиран за долния трипътник на вилката, решение, което умело изразява класическия ендуро характер на мотора. Долният калник е монтиран точно над предното колело на стабилизатора на вилката.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти