Гледай на живо

Национална Лига Футзал: Амиго Северозапад - ССК "ИУ" ВАРНА

Ето защо Маркес ще продължи да е под напрежение в MotoGP

Ето защо Маркес ще продължи да е под напрежение в MotoGP

Фактът, че Маркес спечели петата си титла в мотоциклетизма още миналия месец на японската писта "Мотеги", не означава, че напрежението е паднало от плещите му. Желанието му да отиде във Валенсия и да се забавлява пред родни фенове и приятели без притеснения не е много реалистично.

Докато Марк стана световен шампион, Honda все още не са спечелили титлата при конструкторите. За момента те водят с 21 точки в шампионата, но първото им място е далеч от сигурно.

Отличието при конструкторите не е толкова известно в сравнение с еквивалента си във Формула 1, но не трябва да си Айнщайн, за да разбереш, че за самите производители това е много по-важно отколкото за феновете. За разлика от Формула 1, в MotoGP не е определено точно заплащане за отборите и съществена разлика що се отнася до парите за първия и втория конструктор в класирането няма. Всичко се свежда до състезателния дух.

Въпреки ниския си статут на известност, отличието при конструкторите има дълга история. В началото, малко след Втората световна война, титлата при конструкторите се печели от производителя, който снабдява с мотор световния шампион. Впоследствие точковата система става отделна.

На последното състезание в Малайзия, преди две седмици, Ducati отбелязаха 25 точки благодарение на Довициозо, Yamaha – 20, а Honda само 8 точки благодарение на осмото място на Джак Милър.
Въпреки, че японският конструктор е фаворит за титлата, той има нужда от промяна в сравнение с последните два кръга. Техният пилот спечели титлата в Япония, но оттогава основните им играчи не постигаха особен успех. Колкото до титлите при отборите - Repsol Honda водеха убедително през по-голямата част от сезона, но с инцидента на Маркес и контузията на Педроса в последно време Роси и Лоренсо от Movistar Yamaha намалиха изоставането си само на 10 точки.
Има и още – ако Маркес или някой друг, който не кара YZR-M1, спечели състезанието за Гран При на Валенсия, Yamaha ще запишат 11-и кръга без победа – нещо, което за последно им се е случило през 2003 година, преди Доктора да се присъедини към тях.
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти