››   Анкета

Ще гледате ли на живо мегамачовете между Рони ОСъливан и Стивън Хендри в България?

›› Булевард

"Модна полиция": Лъснаха задните части на Никол

Никол Шерцингер доказа, че дори най-големите знаменитости в света не са имунизирани срещу модни издънки. Приятелката на най-добрия български тенисист Григор Димитров беше щракната от папараци със заголено ...

Виж още

Авто Мания

Електризиращо: MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4

26 октомври 2016 | 09:49
Електризиращо: MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4

Типичната за MINI радост от шофирането вече се превръща в устойчиво въодушевяващо изживяване. MINI Cooper S E Countryman ALL4 е първият модел на британската премиум марка, при който Plug-in хибридното задвижване разкрива възможност за чисто електрическа мобилност при нулеви локални емисии и който впечатлява със спортната си пъргавина и уверената многостранност. Ефективният устрем напред е поверен на трицилиндров бензинов двигател и синхронен електромотор. Общата им системна мощност е 165 кВт/ 224 к.с. Също толкова впечатляващи са и средният разход на гориво от 2,1 л/ 100 км и СО2 емисиите от 49 г/ км (данни в ЕС тестови цикъл за Plug-in хибридни автомобили). Така MINI Cooper S E Countryman ALL4 се превръща в идеалния автомобил за модерните градски целеви групи, които искат да ползват преимуществата на чисто електрическата мобилност във всекидневното шофиране между дома и работното място, а в края на седмицата могат да се насладят на неограничената пригодност за дълги пътувания.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира гъвкавата пространствена концепция на най-големия член на новото поколение модели с устойчивостта на технологията eDrive на BMW Group и електрифицирано двойно задвижване. При това предните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене, а задните - от електромотора. MINI Cooper S E Countryman ALL4 може да се движи чисто електрически не само в града, но и далеч отвъд него - с максимална скорост от 125 км/ч и пробег от до 40 километра. И може да осигури радост от шофирането дори и извън пътя благодарение на мощността на двата двигателя. „За новото MINI Countryman Plug-in хибридното задвижване подхожда перфектно, защото то предлага интелигентна концепция на задвижване на четирите колела и освен това може да се движи електрически не само в градските зони, но и на по-дълги разстояния", казва Уве Зайтц, ръководител на проекта MINI Cooper S E Countryman ALL4.

MINI Cooper S E Countryman ALL4: преглед на акцентите

- Първият Plug-in хибриден модел на марката;

- Висококачествени eDrive компоненти на BMW Group, конфигурирани специфично за модела с опита от разработката на автомобилите BMW iPerformance;

- Трицилиндровият бензинов двигател и електромоторът генерират обща системна мощност от 165 кВт/224 к.с;

- Разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 2,1 л/ 100 км, СО2 емисии: 49 г/км;

- Електрическо шофиране с до 125 км/ч и пробег до 40 км;

- Новаторска радост от шофирането благодарение на електрифицираното задвижване на четирите колела ALL4;

- Високоволтовата литиево-йонна батерия може да бъде заредена за 2:15 часа с Wallbox;

- Три режима на движение, активирани чрез eDrive Toggle превключвателя;

- Специфични за хибрида индикатори.

MINI е пионер в областта на електрическата мобилност

Технологичната компетентност и изборът от модели позволиха на BMW Group да заеме водещата роля в областта на електрическата мобилност. А по този път MINI много рано разкрива пионерския си потенциал. Представеното през 2008 година MINI E е първият автомобил на BMW Group с чисто електрическо задвижване, който е подложен на всеобхватни тестове от частни потребители при всекидневно движение. За тези практически тестове по целия свят са използвани повече от 600 екземпляра на автомобила, разработен на базата на MINI Cooper. В рамките на пилотния проект са събрани ценни данни за ползването на чисто електрическите автомобили, които са ползвани при разработката на BMW i3.

Комбинация между технологиите MINI TwinPower Turbo и eDrive

Plug-in хибридното задвижване на MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира най-доброто от два свята. Под предния капак работи трицилиндров бензинов двигател с технология MINI TwinPower Turbo от най-новото поколение агрегати на BMW Group. От работен обем 1,5 литра той извлича мощност от 100 кВт/ 136 к.с. Максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение още при 1 250 об/мин. При MINI Cooper S E Countryman ALL4 двигателят с вътрешно горене е комбиниран с модифицирана шестстепенна трансмисия Steptronic, а мощността по типичния за MINI принцип се подава към предните колела.

Под пода на багажника е разположен електромоторът на MINI Cooper S E Countryman ALL4. Той работи на принципа на хибридния синхронен електромотор и развива особено високата спрямо размерите и теглото си мощност от 65 кВт/88 к.с. и максимален въртящ момент от 165 Нм, които по типичния за този тип двигатели начин са на разположение още от състояние на покой. Освен това той се отличава и с константното подаване на мощност дори и при високи оборотни режими и много висок коефициент на полезно действие. Електромоторът подава мощността си към задните колела.

Литиево - йонна батерия : компактна , мощна и изработена с ексклузивно ноу - хау

Непосредствено пред електромотора, под задната седалка, е разположена литиево-йонната високоволтова батерия. Тя се състои от 5 модула с по 16 акумулаторни клетки и също като електромотора се произвежда в завода в Динголфинг, център по компетентност на BMW Group за технологията eDrive. Високоволтовата батерия е с капацитет от 7,6 кВтч. С Wallbox със зарядна мощност от 3,6 кВт тя може да бъде заредена напълно за 2:15 часа. За зареждането й от обикновен домакински контакт са необходими 3:15 часа.

Интелигентното управление на енергията оптимизира радостта от шофирането и ефективността

Контролираното от мощната електроника на Plug-in хибридната система интелигентно управление на енергията осигурява във всички ситуации оптимизирано по отношение на радостта от шофирането и ефективността взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора. При множество ситуации във всекидневието MINI Cooper S E Countryman ALL4 може да се движи с нулеви локални емисии благодарение на мощността на електромотора и въпреки това да осигури типичния за марката темперамент за радостта от шофирането. При особено динамично ускорение електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене с помощта на функцията Boost. В тези случаи на разположение за спортно ускорение е общата системна мощност от 165 кВт/ 224 к.с. и комбинираният въртящ момент от 385 Нм. MINI Cooper S E Countryman ALL4 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 сек.

Два двигателя , четири задвижващи колела

Ако при шофиране се ползва само един от двигателите, вторият винаги може да бъде включен за оптимизиране на сцеплението, стабилността по курса и пъргавината. Сигналът за това се подава от управляващия блок на Динамичния контрол на стабилността (DSC), който постоянно анализира както ситуацията на пътя, така и желанията на водача. „Така се създава интелигентно задвижване на четирите колела, което осигурява перфектно придвижване при всякакви метеорологични условия и пътни настилки", казва Уве Зайтц, ръководител на проекта MINI Cooper S E Countryman ALL4. Прецизно управляваното взаимодействие между задвижването на предните колела от двигателя с вътрешно горене и задните колела от електромотора отговаря на принципа, който - в обратна подредба - се използва например при BMW i8 и има основен принос за изключително въодушевяващия характер на Plug-in хибридния спортен автомобил.

eDrive Toggle превключвател : чисто електрическо шофиране с натискане на бутон

Освен това с eDrive Toggle превключвателя водачът може да избира между три режима на шофиране.

 

AUTO eDRIVE

Чисто електрическо шофиране до 80 км/ч, стартиране на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост, особено мощно ускорение или ниво на заряд на батерията под 7 %.

 

MAX eDRIVE

Чисто електрическо шофране до125 км/ч, стартиране на двигателя с вътрешно горене при по-висока скорост или при кикдаун.

 

SAVE BATTERY

Задвижване от двигателя с вътрешно горене, нивото на заряд на батерията се поддържа над 90 % респективно това ниво се повишава от стартер-генератора.

 

При стандартната настройка AUTO eDRIVE MINI Cooper S E Countryman ALL4 се движи чисто електрически при скорост до 80 км/ч. При по-висока скорост, както и при особено интензивно натоварване двигателят с вътрешно горене се включва автоматично. В режим MAX eDRIVE автомобилът се задвижва от електромотора при скорост до 125 км/ч. Освен това може да бъде избран режимът SAVE BATTERY, за да се пести капацитетът на високоволтовата батерия респективно нейното ниво на заряд да бъде вдигнато до минимум 90 % от общия й капацитет, за да може в по-късен етап да бъде на разположение достатъчно електроенергия за шофиране с нулеви локални емисии. Ако MINI Cooper S E Countryman ALL4 е оборудван с навигационна система, при активирано водене към целта предвиждащото управление на енергията позволява подходящите участъци от маршрута да бъдат изминати чисто електрически.

Многостранно и гъвкаво и в интериора

Благодарение на компактната конструкция и на разположението на компонентите на eDrive Plug-in хибридния вариант на новото MINI Countryman разполага с гъвкаво използваем багажник. Под леко повдигнатата задна седалка освен високоволтовата батерия е разположен и резервоарът за гориво с вместимост 35 литра. При ползване на всички места за седене вместимостта на багажника на MINI Cooper S E Countryman ALL4 е незначително по-малка от тази на моделите с конвенционално задвижване. Освен това има възможност за сгъване на облегалката на задната седалка в съотношение 40:20:40, както и за промяна на наклона й. „Цялата хибридна техника е монтирана така, че в интериора изобщо няма да усетите нищо", казва Уве Зайтц, ръководител на проекта MINI Cooper S E Countryman ALL4, "с изключение на уредите за управление, с които се активират различните режими за шофиране."

Специфични за хибрида дизайнерски елементи и индикатори

Дискретните, но и недвусмислени указания за иновативния характер на задвижването се осигуряват от специфичните за модела външни дизайнерски елементи на MINI Cooper S E Countryman ALL4. Буксата за кабела за зареждане е разположена под капак в областта на левия Side Scuttle. Други елементи са специфичните за модела надписи „е" върху Side Scuttles и жълтото „S" в означението на модела отзад, както и на радиаторната решетка и лайстните на праговете. Сред особеностите в кокпита са и жълтия блок на Старт/Стоп в центъра на лайстната с Toggle превключватели, както и индикаторът за мощността в комбинирания уред на кормилната колона. MINI Cooper S E Countryman ALL4 серийно се оборудва с радио MINI Visual Boost с 6,5-инчов цветен дисплей на централния уред. Там освен MINI Country Timer се изобразяват и нивото на заряд на високоволтовата батерия, както и информация за избрания режим на работа на хибридното задвижване. В комбинация с опционалния пакет Wired Paket включително навигационна система MINI Professional управлението се извършва от 8,8-инчов дисплей с нов графичен дизайн и функция тъчскрийн, както и Touch контролер на средната конзола.

Оборудване : ефективността среща индивидуалността

MINI Cooper S E Countryman ALL4 комбинира особено ефективната радост от шофирането с гъвкава пространствена концепция и всички други напредничави решения, характерни за новия модел на всестранния талант в премиум компактния сегмент. Изразителният дизайн и оптимизираното предлагане на място са комбинирани с повишен комфорт на возене и още по-фина премиум атмосфера. Серийното оборудване на MINI Cooper S E Countryman ALL4 включва MINI Driving Modes. Независимо от избрания чрез Toggle превключвателя на eDrive режим на работа настройките на автомобила могат да бъдат насочени към особено спортно или ефективно шофиране.

SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 319

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

›› новини

Симеоне: Прибирам се с усмивка на лицето
22 февруари 2017 | 01:24
Антирекорд за Монако
22 февруари 2017 | 00:16
Бивш халф на Юве разорен: Всичко отиде по коне и жени
Фалкао: Няма да се предадем
22 февруари 2017 | 00:10
Глътка въздух за Каен
21 февруари 2017 | 23:59
Министър Даниела Дашева откри 68-я боксов турнир "Странджа"
21 февруари 2017 | 22:01
Алегри извади Бонучи от групата на Юве
21 февруари 2017 | 21:23
В Русия се сетиха за четвъртите в света
Императора спретна купон за 100 000 евро с Ромарио и още 400 гости
21 февруари 2017 | 21:15
КАС отхвърли жалбата на руските ски-бегачи
21 февруари 2017 | 20:21

›› Булевард

"Модна полиция": Лъснаха задните части на Никол
21 февруари 2017
Никол Шерцингер доказа, че дори най-големите знаменитости в света не са имунизирани срещу модни издънки. Приятелката на ...
Императора спретна купон за 100 000 евро с Ромарио и още 400 гости 21 февруари 2017 | 21:15
С усещане за Мондиал 2018 (галерия) 21 февруари 2017 | 12:24
Витсел прибира 294 000 паунда на седмица, съпругата му продава колата за... 3000 21 февруари 2017 | 14:08

›› Волейбол

Димо Тонев vs. Любо Ганев в шоу мача преди Вечното дерби
21 февруари 2017
Продадоха 2500 билета, „Арена Армеец“ приема до 8500 фенове Емблематични волейболисти от последните две ...
Матей Казийски в идеалния отбор на света по заплата 21 февруари 2017 | 12:47
Ето от къде ще влизат феновете на Левски и ЦСКА в "Арена Армеец" 21 февруари 2017 | 15:54
СДВР предприема сериозни мерки за сигурност за Вечното дерби 21 февруари 2017 | 17:03

›› Баскетбол

Marca: Костадинов e "българският Дончич" на Реал
21 февруари 2017
Мадридското издание Marca отдели специално внимание на Константин Костадинов, който изведе 13-годишните баскетболисти ...
Прераждането на Везенков като потенциален избор в Драфта 21 февруари 2017 | 14:17
Ръководството на Черно море Тича даде оценка "добър" на отбора 21 февруари 2017 | 09:00
Проф. Даниела Дашева се срещна с шеф на ФИБА 21 февруари 2017 | 18:48
							
						
Една 40-годишна традиция: 5-цилиндровият двигател ... 06 януари 2017
През 1976 година второто поколение на Audi 100 получава нещо невиждано за марката досега: първия 5-цилиндров бензинов двигател. Това дава началото на една нова традиция, която продължава и до днес в RS3 Sportback и TT ...
Ако Хамилтън може да кара само една кола до края ... 02 февруари 2017
Официалният сайт на Формула 1 публикува интересно интервю с пилота на Мерцедес Люис Хамилтън, в което британецът бе изправен пред житейски решения, подобно на въпросите към Фернандо Алонсо миналия месец. Какво би избрал ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал