Прилича ли Лоренсо на Биаджи и ще се справи ли в Ducati?

Прилича ли Лоренсо на Биаджи и ще се справи ли в Ducati?

Yamaha може и да не позволяват на Лоренсо да участва на частните тестове на новия си отбор, защото все пак това е бизнес и конкуренция, и най-малко рекламодателите на отбора няма да останат доволни, но има и други фактори, които биха оказали влияние в представянето на испанеца догодина. И все пак, поведението на Yamaha говори, че има конфликт вътре в отбора – нещо, което всъщност се случва често в MotoGP. Както бе казал Ники Хейдън, когато напускаше Honda в посока Ducati: "Нещата стават малко нецензурни сега".

Вярно е, че по принцип мотоциклетистите са пускани да започнат подготовката си с новия отбор веднага след края на сезона, но очевидно нещо между отношенията им се е объркало, а забраната е само следствие на това.

След състезанието на "Мизано" в началото на миналия месец Лоренсо обвини Роси, че е мръсен играч, и направи много опасно изпреварване – нещо, на което Доктора се изсмя и опроверга, а отбора го подкрепи като нарече думите на Лоренсо "абсурдни". Неизбежно, някои биха казали, че Доктора има пръст в ситуацията, но дори това да е така, има ли значение за Лоренсо и италианския производител?

Скарани или не, Лоренсо избра правилния момент да напусне отбора, след като няма победа от "Муджело" в началото на май, а последната победа за отбора бе на следващото състезание, реализирана от Роси. Това е най-дългата им липса на победа от 2003 година – годината преди Роси да се присъедини.

Най-вероятно справянето на Лоренсо с червения мотор ще бъде и най-любопитното в първите състезания от сезон 2017, въпреки че настоящия пилот на Ducati Андреа Яноне е уверен, че Хорхе ще се бори за титла.

Спомен от 2001 година в шампионата с 500-кубиковите машини, когато Макс Биаджи с Yamaha YZR500 иска да вземе титлата от Валентино Роси с Honda NSR. И докато в първата половина на сезона, интригата беше огромна, след паузата Биаджи претърпя няколко катастрофи и изгуби отличието от ръцете си. Той обвини Yamaha, които изобщо не бяха виновни за неговите проблеми, но те поеха отговорността.

"Карайки като Макс, е възможно да бъдат спечелени три или четири състезания, защото неговият стил се нуждае от правилните на 100% настройки", заяви Роси през 2001 година. По това отношение Лоренсо е новият Биаджи. Неговият мотор трябва да е с прецизни настройки, които да отговорят и на прецизната му техника на каране.

Интересно ще бъде адаптирането на Лоренсо с мотора и заради проблемите му през този сезон с гумите на Michelin. Лоренсо спечели първото си състезание с тях през 2008 година, а след това седем сезона се адаптираше към предната гума на Bridgestone, разликата, между които е огромна. "Когато състезателят използва първо Bridgestone винаги казва, че моторът е тежък като камион. Когато той разбере, че трябва да натоварва предимно нея, нещата се получават". Шефът на екипа на Лоренсо Равон Форсада си скуба косите, докато накара Yamaha M1 да пасне на Michelin. Геометрически моделира мотора, така че предната гума да се загрява повече, но докато това понякога работи, друг път създава отделни проблеми.

"Когато натоварим прекалено много предната гума, задната започва да се превърта. Но това е единственият начин Хорхе да не губи увереност, иначе не може да поддържа нужната скорост на завоите", заяви Форсада.

И докато Ducati спечелиха първата си победа от шест години насам, това се случи на писта, на която аеродинамичните крила на Джиджи Далиня бяха ключови. Дали обаче без тях догодина отборът ще се справи така и новият екип на Далиня ще покаже постоянство и упоритост?

Michelin създават напълно нови гуми за сезон 2017 – всичките надежди на Лоренсо са там. И въпреки неуспехите на състезателя този сезон – липсата на победи, загубата на титлата и евентуалната загуба на второто и третото място в шампионата, Ducati вярват, че таланта му ще ги изведе на върха.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти