Yamaha: Предполагаме, че проблемът с двигателя на Роси се дължи на прекаленото форсиране

Yamaha: Предполагаме, че проблемът с двигателя на Роси се дължи на прекаленото форсиране

Източници от отбора на Yamahа в MotoGP обявиха, че предварителната версия за проблемите на Лоренсо в загрявката и на Роси в състезанието в неделя на пистата "Муджело" се дължи на прекалено форсиране на двигателите, което е довело до тяхното разваляне.

Самият проблем се дължи на неравната стартфинална права, на която задната гума превърта при скорост от над 350 км/ч, като причина за това е нейното повдигане във въздуха при фаза на ускорение, което пък води до сериозно префорсиране на задвижващата единица, което след определен брой обиколки просто води до взривяването на двигателя. Точно това се предполага, че попречи на Валентино да се бори за победата след обнадеждаващото начало на състезанието, в което той се бе залепил за гърба на Лоренсо и двамата водиха страхотна битка в първите 8 обиколки.

"Това превъртане във въздуха съчетано с новите електроники за тази година, които не са толкова прецизирани и специално настроени, вероятно е причината двигателите просто да не издържат", заяви пред медиите източник от отбора на Yamaha.

От отборът на Yamaha все пак движат нещата внимателно и все още не са обявили финално причината, поради която и двамата им пилоти загубиха по един двигател в един и същи ден. Валентино също заяви след състезанието, че смята, че причината се дължи на една и съща част, която присъства в моторите и на двамата пилоти на отбора, но тази теория става все малко вероятна.

"Всички трябва да отчетем, че все пак Валентино караше близо зад гърба на Лоренсо през цялото време и това не доставя нужният чист въздух, който да охлажда допълнително двигателя. Също така, карайки в слипстрийм линията на Хорхе, Роси вдигаше по-високи скорости от испанския си съотборник, а това бяха скорости, които не бяхме достигали през целия уикенд", добавиха от отбора.

Данните от състезанието също доказват това, като Лоренсо записа своята топ скорост в обиколка номер 22 – 340.9 км/ч. Преди това Доктора бе достигнал скорости от 343.2 в седмата обиколка, а освен това в пет други случая бе с по-голяма скорост от Хорхе – 340.9 км/ч в обиколка 2, 342.9 в обиколка номер 4, 342.7 в обиколка 6, 343.2 в седмата обиколка и 342.9 в обиколка 9, която той не успя да завърши.

Въпреки всички теории, двигателите в MotoGP не се чупят по този начин често, като последната такава ситуация за Yamaha датира от 2012-а година, когато моторът на Бен Спийс не издържа и го извади от надпреварата. Задвижващата единица, която извади Роси от състезанието в Италия бе неговата трета от общо седем позволени по правилник. Този двигател дебютира на "Херес" в третата свободна тренировка, като след това беше използван в четвъртата тренировка, в загрявката и в състезанието, което Роси спечели. На "Льо Ман" той отново го използва в неделя, както в загрявката така и в състезанието, което се случи и на "Муджело". Всичко това означава, че този двигател в мотора на Роси е изминал между 500 и 550 километра, което е изключително малко количество километри, за двигател, който се разваля по този начин.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти