Британец от последно поколение (тест на Land Rover Discovery Sport)

Британец от последно поколение (тест на Land Rover Discovery Sport)

Във Великобритания пазят традициите си, предават ги от поколение на поколение и това се усеща където и да се обърнеш на Острова. Доста са консервативни и няма как да ги накараш например да преминат от десен на ляв волан, както шофира цяла Европа, да ползват метричната система или да не пият следобедния си чай в 16 ч. Точно тази тяхна черта остави в историята фалирали легендарни английски автомобилни и мотоциклетни марки или ги прати в ръцете на някогашния голям враг Германия (или другаде по света).

Една британска компания обаче успя да оцелее и от няколко години не спира да се развива, стъпвайки здраво на традициите си. Всъщност и нейната съдба доведе няколко пъти до изкупуване от чуждоземци, но когато за последно това се случи през 2008 г., новите собственици, макар и на хиляди морски мили от Острова, бяха свързани исторически като бивша колония на Короната. Бракът с богатите индийци от Tata даде своя плод и в последните години Великобритания отново може да се гордее с един от символите си - Land Rover.

Истина е, че не е никак лесно да си новият член в семейството на Land Rover. Всички очакват от теб да си по-добър от големия си брат и това води до голяма отговорност. Последното дете на британските всъдеходи е Discovery Sport.

Land Rover Discovery Sport 

Агресивен, млад, напорист и със смел външен вид. Роден е край Ливърпул, във фабриката Хейууд, откъдето започва животът и на по-малкия и шикозен Evoque. За да добиете по-добра представа, на същото място се произвеждат модели на друга британска гордост - Jaguar.

Какво е Discovery Sport?

Discovery Sport е замислен като отделен бранд, различен от големия Discovery. Той оставя в историята първото и второто поколение на Freelander за добро. Моделът логично споделя една и съща платформа с вече набралия голяма популярност по цял свят Evoque, но е пораснал на дължина, широчина и височина.  

Discovery Sport идва като алтернатива за хората, искащи по-малък от Range Rover или Discovery градски тип всъдеход. На пръв поглед по-малките размери отвън не подсказват за простора в интериора, който побира в себе си седем седалки. Последните две от третия ред са предимно за деца и точно това прави Discovery Sport перфектния компактен семеен SUV. BMW и тяхното предложение в същия клас X3 със седем места имат от какво да са сериозно притеснени.

Land Rover Discovery Sport 

Двигатели и трансмисии

Land Rover е подготвил Discovery Sport за пазара с четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели с два литра работен обем.

Бензиновият е с принудително пълнене от турбокомпресор и е най-мощен в гамата. Разполага с 240 кс при 5800 обр. и въртящ момент от 340 Нм от 1750 до 4000 обр. Ускорението на топ версията от място до 100 км/ч се покрива за 8.2 секунди при среден разход на гориво от 8 литра на 100 км пробег. Задвижването на тази версия се поема от 9-степенна автоматична скоростна кутия на едни от лидерите в бранша ZF.

Дизеловият двигател се предлага в две версии на мощността - 150 кс и 180 кс. По-слабият вариант може да бъде поръчван само с предно предаване и с механична 6-степенна скоростна кутия, но какъв е смисълът да имаш Discovery Sport без 4х4, да затънеш в първата пряспа на Витоша и да звъниш на приятел с Lada Niva да те изтегли?

Дизеловият Discovery Sport със 180 кс идва със задвижване и на четирите колела и избор от ръчна или автоматична 9-степенна кутия. Според нас е доста добър избор между динамика и нисък разход на гориво - средно 5.3 литра на 100 км пробег.

Land Rover Discovery Sport 

Проходимост

Проходимостта на Discovery Sport при всякакви условия и терени е гарантирана от легендарната зелена емблема Land Rover на радиаторната решетка. Тук не е нужно да мислиш повече за този проблем, просто продължаваш напред.

Финал

Днес британските всъдеходи на Land Rover са достойни да бъдат алтернатива на BMW, Мercedes и Audi в много отношения, а не ги превъзхождат само по проходимост. Цените в шоурума започват от малко под 70 хил. лв. и надхвърлят 100 хил. за топ версиите.

Ако не си заложник на статуквото, то винаги можеш да избягаш по алтернативните пътища с един Discovery Sport или с някой от по-големите братя в аристократичното му семейство. Няма да затънеш.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти