Ожие с втора поредна победа след успех на рали Швеция

Ожие с втора поредна победа след успех на рали Швеция

Трикратните световни шампиони – Себастиен Ожие/Жулиен Инграсия, записаха втори пореден успех през 2016 година, след като победиха скандинавските пилоти на едно от домашните им състезания – рали Швеция. Ожие спечели последния и оказал се единствен етап за неделния ден, който също така беше и Power Stage. Освен че победи в генералното класиране, той успя да добави и трите бонус точки за победата си във финалния етап, като това го поставя на върха в шампионата с пълен актив от 56 точки след 2 състезания. Френският екипаж на Фолксваген показа страхотно каране и през трите състезателни дни и въпреки че им се наложи да карат като първа кола и да чистят пътя през цялото състезание – с изключение на последния неделен етап  - те записаха 6 етапни победи и просто доказаха, че за момента няма кой да ги победи. Крайното време на Ожие/Инграсия беше 1:59:47.4 часа, а най-близкият им преследвач завърши на половин минута зад тях. 

На второ място изненадващо или не се класира пилотът на Хюндай Хейдън Падън. Интересното в случая е, че го очакваха приблизително 90км преход, а не е много сигурно дали неговият Хюндай ще успее да го доведе до сервизния парк. Проблемът е, че в края на последния етап той удари с предницата на своята кола две колчета, като първият удар беше челен и то доста сериозен. На пръв поглед нямаше проблем по колата, но след като финишира и остана за обичайните интервюта, които дават пилотите, неговият Хюндай започна да пуши. Малко след това операторите показаха екипажа как поправя радиатора на колата. Падън заяви, че се е получила малка дупка, която те ще запълнят и няма да има проблем да докарат колата до края. Иначе новозеландецът показа страхотно темпо, оказа съпротива на победителя Ожие и беше в битката за първото място до последно. Самият той преди рали Швеция заяви, че очаква с нетърпение да кара новия автомобил на Хюндай, а и че предвижда добър резултат. Той го постигна и наистина загатна за потенциала, за който хората в спорта говорят. Разликата с Ожие в края на ралито е почти половин минута – 29.8 секунди. 

На последното място на почетната стълбичка се качи Мадс Остберг. Едва ли имаше как да има подиум на рали Швеция, на който да не присъства пилотът на M-Sport, имайки предвид, че от 2011 година насам той винаги е там. Мадс беше в битката за първите две места в съботния ден, но в крайна сметка двамата пред него успяха да се измъкнат на сериозен аванс и той се задоволи с третото място на 55.6 секунди от победителя. 

Рали Швеция 
Тазгодишното издание може да бъде определено като провал за другия норвежки пилот, но от отбора на Фолксваген – Андреас Микелсен. Той остана на 4-то място в крайното класиране, но имайки предвид надеждите и готовността за победа, които самите той призна и каза по време на редица интервюта преди ралито, рали Швеция 2016 може да бъде считано по-скоро за провал, отколкото за успех. Микелсен направи множество грешки, не успя да покаже постоянното си и силно темпо, което дава обичайно. На етапите в неговата родина – Норвегия, не спираше да прави грешки, завъртания и може би напрежението от това, че преди състезанието беше определян като един от хората, които потенциално могат да победят Себастиен Ожие, му повлия и Андреас не успя да покаже максимума на своите възможности. Той завърши на 1:10 минути от победителя. 

Страхотно пето място записа естонският пилот от отбора на D-Mack – От Танак. Той показа стабилно и много силно каране, беше един от малкото, които се опазиха от сериозни грешки и удари, и в крайна сметка записа страхотен резултат както за себе си, така и за отбора. Крайната разлика от победителя е – 1:50.7 минути. 

Дани Сордо имаше не толкова силно, но от друга страна стабилно състезание и завърши на 6-а позиция. Той остана на голямо разстояние от лидерите, но в крайна сметка записа резултат в топ 6 на рали, което не е точно негова специалност, а и самият той след края на състезанието заяви, че гледа смело напред към следващите ралита и е много доволен от представянето на новият Hyundai i20 WRC. 

За последния неделен ден, в който така или иначе имаше само един етап, единствената реална битка за позиция беше за позиция номер 7. За това място се надпреварваха ветеранът Хенинг Солберг и пилотът от новата генерация Крейг Брийн. В крайна сметка опитът  и наистина страхотното каране на Солберг надделяха и го класираха на позиция пред Брийн. Разликата между двамата в края на ралито бе 4 секунди в полза на Хенинг, който след края на последния етап заяви, че отново е имал луда отсечка, в която е ударил камък и си е помислил, че това е краят на ралито за него. Запитан за това кога мисли да кара отново в Световния рали шампионат, Хенинг заяви:
„Кога ще се върна? Трябва да говоря с шефа на M-Sport – Малкълм Уилсън. Ако той има желание, ще взема кола и ще карам, ако ли не, няма“.

Топ 10 допълниха двамата водачи в класирането в клас WRC2 – Елфин Еванс и Понтус Тидеманд. Еванс направи страхотно рали и също като Ожие, успя да победи скандинавците на собственото им събитие. Елфин караше много силно и постоянно, не допусна много грешки, като в края остана на близо 15 секунди пред втория Понтус Тидеманд. Понтус атакуваше здраво в последните 2-3 етапа, но не успя да се пребори с европейския си колега. 

Така след много емоции, проблеми, завъртания и удари, рали Швеция 2016 година завърши. Големите губещи бяха Латвала, Нювил и Мийк, които имаха огромни проблеми и не успяха да спечелят точки, като единствено Нювил спечели една и то заради третото си място на Power Stage етапа в неделя. Мийк отпадна по същия начин както и на Монте Карло, като самия той беше изключително разочарован от лошият късмет, който го преследва. Латвала и Нювил загубиха своето 4х4 предаване след проблеми с колите си и просто нямаше как да се борят за нещо повече. 

Световния рали шампионат се мести в Мексико за рали номер 3 от календара. То ще се проведе между 3-6 март и ще е първото в поредицата от 6 макадамови, които следват. 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти