Много, много тежък първи ден за всички на рали Швеция

Много, много тежък първи ден за всички на рали Швеция

Първият ден от тазгодишното издание на рали Швеция беше изпълнен с много грешки, напрежение, отпадания и какво ли не. Измежду първите 15 пилоти в края на деня няма нито един, който да не е допускал грешка, да не е получил проблем или просто да не е страдал от липса на темпо в даден момент от деня. Най-ощетени в края се оказаха трима от първоначалните фаворити за победата – Крис Мийк, Яри-Мати Латвала и Тиери Нювил.

Британският пилот на Abu-Dhabi WRT направи по-спокойни сутрешни минавания на отсечките и се държеше на разлика от 20-30 секунди зад лидера през целия ден - Себастиен Ожие. След това в четвъртия етап за деня той показа страхотно темпо и победи всички, като разликата с Ожие беше над 7 секунди, но само за да дойде следващият етап, в който Мийк отпадна по начин, който едва ли е вярвал, че ще му се повтори. Самият той направи изказване в социалните мрежи, което твърдеше следното:

"Невероятно. Също както на Монте Карло. Следвах оптималната линия на каране в един бавен завой, и се ударих в камък, заровен в земята. Това просто е невероятно!“.

Латвала беше друг пилот с изключително много проблеми. Още в етап номер 1 той удари своето поло отпред вляво, счупи своята полуоска и от там всичко свърши. След всеки етап той губеше минути и въпреки че се опита да поправи своята кола, в крайна сметка в етап номер 6, който беше и последен за деня, Латвала счупи окачването на неговото Polo  R WRC, като по този начин приключи един от най-ужасните дни в неговата кариера, както самият той призна. 
Тиери Нювил също имаше много сериозни проблеми и остана със само предно предаване, което направи битката за челни места непосилна за него и той губеше минути във всеки един етап, също както Яри-Мати. В крайна сметка Тиери успя да завърши деня, но на огромна разлика от челото – над 6 минути. Все пак белгиецът заяви, че се надява да спечели някакви точки за отбора, а иначе ралито вече е забравено и ще мисли за следващия кръг.
Ожие, Микелсен и другите пилоти от топ 8 също претърпяха инциденти, които не прекратиха техните състезания, но просто бяха част от този ден, в който просто нямаше пилот без проблеми. 

Трикратният световен шампион Себастиен Ожие завърши деня с комфортна разлика от 26 секунди, но и той не се спаси от инциденти и излитания от пътя, за късмет без да приключи рано в състезанието. След него битката за 2-ро място беше страхотна през целия ден. В нея участваха повече от 6 човека преди отпадането на Мийк, както и проблемите на Нювил. В крайна сметка на второ място след края на деня изненадващо или не, се класира Хейдън Падън, който кара страхотно в следобедните минавания и записа 2 етапни победи, дори успя да отвори лека разлика от 6 секунди пред пилота на трето място – Мадс Остберг. 

Остберг имаше трудна сутрин, но после успя да запише много силни резултати и да си спечели място на подиума. Той заяви, че е успял да намери правилните настройки за следобедните минавания, но не беше особено доволен от това, че трябваше да кара като един от първите пилоти по етапите, което в крайна сметка беше проблем при падащия сняг през целия ден. 
На четвърто място успя да се изкачи естонският пилот на D-Mack, От Танак, който показа страхотно темпо и постоянно беше с времена в топ 5 на повечето отсечки за деня, а и разликата му с Остберг е само от 1.1 сеунди. 

След него на пето място се нареди испанският пилот на Хюндай Дани Сордо. Сордо показа наистина добро темпо и единственото нещо, от което беше недоволен през целия ден, беше това, че задницата на неговата кола се пързаляше повече, отколкото му се искаше на самия него.

Микелсен беше на 2-ро място сутринта, но после се завъртя, излетя от пътя и може да се радва, че все още е в битката, въпреки че се намира на 6-о място. Разликата между второто и шестото място е само 15 секунди. Това остава битката за утрешния ден отворена и изключително интересна. 

На страхотната седма позиция се нареди ветеранът Хенинг Солберг. Той показа страхотно и постоянно темпо, и беше атракцията на ден номер 1. Самият той заяви след етап номер 5:
'Бях на пълна газ навсякъде. Не е зле за старец като мен“, това изказване дойде след като се класира четвърти в етапа.

Топ 10 допълниха Крейг Брийн, Ерик Камили и Лоренцо Бертели. Брийн беше много доволен от колата и от шанса, който Ситроен му предоставят. Камили заяви, че започва да свиква на темпото и наистина записа някои доста добри резултата в отделните етапи. Бертели караше внимателно, без никакви рискове и в крайна сметка успя да си спечели място сред най-бързите десет. 

Така след края на този изключително интересен и труден ден нищо не е сигурно за съботните отсечки. Ожие също призна, че е натискал, за да може да отвори преднина, когато дойде истинският сняг и се наложи да чисти пътя като първа кола. Освен това разликата между пилотите от второ до шесто място е само 15 секунди, и това е заявка за здрава битка за местата на подиума. 

Рали Швеция продължава в събота, когато ще се карат 5 етапа, а първият стартира в 09:11 българско време. Денят завършва със супер специалния етап в Карлстад, който по принцип е откриващ за ралито, но тази година поради ниските температури беше отменен. Той ще започне в 19:11 българско време.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти