››   Анкета

Кой отбор е фаворит да спечели Шампионската лига?

›› Булевард

В Испания завъртяха романс около Николета и Кристиано

Популярната секция на каталунския вестник Sport - Balon Rosa, традиционно представя красиви момичета, свързани със спорта. През уикенда изданието отново се присети за българската хубавица Николета Лозанова.  "Преди ...

Виж още

Спорт и бизнес

Пазарът на спортни стоки в България със стабилен растеж

17 декември 2015 | 17:00 - Обновена
Пазарът на спортни стоки в България със стабилен растеж
Изпълнителният директор на Спорт Депо Красимир Цонов говори за отминалата година, както и за конкуренцията и бъдещите планове и начинания на голямата верига магазини.

Г-н Цонов, кои бяха основните предизвикателства пред пазара на спортни стоки през изминалата година?

Предизвикателството на пазара на спортни стоки е да си с една крачка преди оформящите се тенденции и вкусове, да създаваш очаквания, но и да отговаряш на нуждите на клиентите. Този баланс се постига трудно, но пък вече доста години е в основата на нашата конкурентоспособност като верига. Смея да твърдя, че през годините възпитахме поколения потребители, които имат взискателен подход към спортните стоки, ценят качеството и добрите материали, градят цялостен стил на живот, свързан със спорта и движението. Затова мисля, че нашето развитие на пазара на спортни стоки е не само икономически, но и социален показател – това, което се търси и продава в Спорт Депо е определящо за спортната култура и навици на българина. Това ни радва, но и задължава като лидери в бранша.

Това е позитивна тенденция. Явно българинът отделя повече време за спорт и туризъм, за което е нужна екипировка.

Така е. Купувачът на спортни стоки вече търси цялостна оферта – всичко за футбола, за фитнеса, за туризма. Стабилният растеж, който отчитаме, е свързан с нарастващото търсене на маркови, качествени спортни стоки. Все повече хора разбират, че качествената екипировка е важна, както за техния комфорт, така и за здравето им. И тук става въпрос не само за спорт и туризъм, а и за ежедневна употреба. Аз лично много се радвам, когато видя в магазините цели семейства да пазаруват заедно. Родителите все повече отделят внимание на добрата екипировка на деца си. Осъзнават, че това е много важно.

Но това води и до по-големи разходи, поради по-високите цени на тези стоки.

Цената е свързана с качеството, и ако искаш да бягаш комфортно пет километра и след това да нямаш проблеми с глезените, с петите и с ходилата, ти трябва и съответната технологична обувка. В същото време, като водещ търговец на пазара се стремим да имаме добри предложения във всички ценови сегменти, така че в Спорт Депо винаги да може да откриете качествени стоки на изгодни цени.

Силна ли е конкуренцията по отношение на цените?

Не се фокусираме върху дискаунт магазините – те имат различни клиенти от нашите. Както вече стана дума, в Спорт Депо влизат хора, които ценят своето здраве и това на близките си. Държат на своя стил, желаят да им е удобно и да изглеждат добре. Но не приемаме клиента за даденост. Знаем, че всеки ден трябва да се доказваме със своята работа и че трябва да развиваме дългосрочни отношения. Затова влагаме много усилия в разработването на програмата ни за лоялност. Издаваме клиентски карти за отстъпки и във всеки един момент имаме специални предложения. Не влизаме в ценови войни. Няма и да го правим. През годините видяхме, че клиентите ни са доволни от това, което им предоставяме като оферти, което означава, че ни ценят и ни вярват.

Какъв процент от пазара на спортни стоки принадлежи на Спорт Депо?

В България никой не мери този пазарен сегмент. Затова използването на проценти като официална информация би било заблуждаващо. Но имаме достатъчно анализи и цифри, свързани с представянето на нашата верига. От началото на годината до момента имаме над 370 000 клиента онлайн и в магазинната мрежа. Само онлайн магазина ни е посетен над 6 000 000 пъти. Оборотът ни спрямо 2014 г. се е увеличил с над 20%.

Спорт Депо е мултибранд верига. Кажете повече за брандовете, които представлявате.

Над 95% от марките и стоките не се нуждаят от представяне. Тях ги рекламират световните спортни звезди, като Роджър Федерер, Кристиано Роналдо, Кристиан Норойтер и т.н.  Ние продаваме само маркови стоки от най-големите брандове, като Nike, Adidas, Puma, Reebok, Speedo, Jack Wolfskin, Helly Hansen, Nordika, Elan, Kettler – всички те лидери в различни спортове. Предлагаме над 100 световно известни марки и над 30 000 спортни стоки. Имаме и наши собствени марки за дрехи - Actuel и Brille, които като отговорна българска компания произвеждаме в български фабрики в Асеновград, Дупница, Гоце Делчев и Кърджали. Това е нашият принос в развитието на индустрията на България.

С какви новини приключва годината Спорт Депо?

Миналата седмица подписахме Договор с Българската федерация по футбол и ще произвеждаме и продаваме всички фен артикули на националния отбор. През тази година включихме към нашето портфолио от марки, 3 големи световни имена: Skechers – USA – втора по продажби на спортни обувки след Nike в Америка, Havaianas – Brasil – една от най-известните премиум марки за джапанки в света, Dakine – USA – много популярната марка за градски раници сред младото поколение.

В магазините също имаме много нови неща – от тази година разширихме услугите във фитнеса и вече за всеки уред Kettler предлагаме безплатна доставка и монтаж в София, Варна, Пловдив, Ст. Загора. В магазина в Младост 4 се намира и един от малкото ръчни ски сервизи в София, нещо, което истинските ски любители оценяват и използват.

Продължаваме да се разрастваме и да развиваме магазинната си мрежа. През февруари ще открием нов голям магазин в Сити Център София. Направихме специализиран магазин Sport Depot Outdoor в Сердика Център в София, където искаме да покажем, колкото е възможно повече стоки за свободното време – оборудване и екипировка за туризъм, къмпинг – отново само на топ брандове. В преговори сме за представителство в България на още световни марки, които да дадат още по-голям избор и удобство на нашите клиенти. Имаме и нови интересни проекти, които засега ще запазя в тайна, за да изненадаме приятно клиентите си през следваща година.
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 682

Добави коментар ›› Коментари (1)

Обективен
(Гост)
1
отговор
17 декември 2015 | 22:02

Пишете поне, че е платена статия, бе пишман журналистчета. Ако пък не е, е редно да не споменавате името на веригата. Рейтинг: 3 3

Субективен
(Гост)
18 декември 2015 | 10:52

Какъв ти е проблема не разбрах, какво лошо има да се пише името на веригата? Рейтинг: 4 1

›› новини

›› новини

Румен Чандъров: Талантите на Септември са подценени и недооценени
29 март 2017 | 07:48
Търсят дрога в дома на бивш защитник на Байерн
29 март 2017 | 04:15
Хамес поведе Колумбия към безценна победа (видео)
Чили отказа Венецуела за четвърт час (видео)
29 март 2017 | 03:32
Исландците удариха Ейре (видео)
29 март 2017 | 01:29
Финландците не се дадоха в Инсбрук (видео)
29 март 2017 | 00:52
Съотборник на Попето блести при 5:0 за Грузия
28 март 2017 | 23:06
Уругвай допусна трета поредна загуба (видео)
Джеко не спира да бележи (видео)
28 март 2017 | 21:52
Кей Нишикори се класира за четвъртфиналите в Маями
28 март 2017 | 21:27

›› Булевард

Биляна Дол се стяга за сватба с Валери (галерия)
28 март 2017
Половинката на българския нападател Валери Божинов – Биляна, отдавна планира сватбата си с българския нападател, ...
Шакира: С Пике правим едни неща вкъщи 28 март 2017 | 14:41
Бърканичков: Бях сексманиак! Ако не бяха гаджетата и алкохолът, щях да стигна много далеч във футбола 28 март 2017 | 14:30
Бейби бум в Исландия 9 месеца след Евро 2016 28 март 2017 | 03:59

›› Волейбол

Пламен Константинов с изключително постижение в Русия
28 март 2017
Селекционерът на мъжкия национален отбор на България Пламен Константинов и воденият от него тим Локомотив (Новосибирск) ...
Евгени Иванов: Не можем да си позволим лукса да правим компромиси 28 март 2017 | 17:58
“Машината” Боян Йорданов заби над 650 точки в Гърция 28 март 2017 | 16:27
Защо Федерацията отказа на ЦСКА видеоконтрол на полуфиналния мач с Нефтохимик? 28 март 2017 | 16:49

›› Баскетбол

От втори опит: Берое е на финал в Балканската лига
28 март 2017
Берое (Стара Загора) ще получи шанс да спори за втори трофей в рамките на сезон 2016/2017. Носителите на Купата на ...
Монтана 2003 спечели второто място преди плейофите 28 март 2017 | 20:44
Реал се разбра за нов договор с една от звездите си 28 март 2017 | 14:15
Любо Минчев: Доволен съм от класирането на финал 28 март 2017 | 20:35
							
						
Той ще спечели повече, отколкото всеки друг ... 02 май 2015
Броени часове остават до битката на века между Флойд Мейуедър и Мани Пакяо. Изчисления на CNBC сочат, че приходите от боксовата среща ще достигнат $430 млн. Според други медии обаче те могат и да надхвърлят 500 млн. ...
Как един българин стигна до върха, но не на ... 17 март 2017
Той изживява мечтата на много хора по света. Станислав Чакъров е един от най-добрите футболисти във виртуалното пространство. ФИФА е играта, която превръща младежа в истинска звезда, но не на зеления килим, а пред ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал