››   Анкета

Кой отбор е фаворит да спечели Шампионската лига?

›› Булевард

"Футбол с кауза" събра над 9 000 лв. за Вики (видео + снимки)

Благотворителният турнир "Футбол с кауза - Заедно за Вики" събра 9 100 лв. за малката Виктория. Двегодишното момиченце има поставена диагноза "Морбус Хиршпрунг", свързана с проблеми на част от дебелото и правото ...

Виж още

Авто Мания

Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)

05 август 2015 | 12:54
Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)
Лек, по-икономичен и по-динамичен - новият Opel Astra представлява огромна крачка в развойната работа и развитието на модела и е фокусиран върху максималната ефективност. Дизайнът и архитектурата на автомобила поставят нови стандарти по отношение на аеродинамиката и продължават традиционно силните страни на Opel - когато Kadett E GSi е представен през 1984 година, той е най-аеродинамично ефективният седан в света с коефициент на обтекаемост (cd) 0.30. Изключителната аеродинамика е сериозна предпоставка за намаляване на разхода на гориво - още едно от силните качества на Opel. 

Важно предимство на новата Astra е, че е много по-компактна от своя предшественик. Тя е с около 2.5 сантиметра по-ниска и с 0.5 по-тясна, а към това се добавят и „по-стройни" колела. Но за да може автомобилът да бъде колкото може по-обтекаем са необходими и високо качество на изработка, прецизност и разбира се внимание към детайла. Инженерите са обърнали специално внимание на линията на покрива, третата колонка и подподовата конструкция. Резултатът говори сам по себе си: новият компактен клас на Opel е сред най-аеродинамично ефективните модели в своя клас с коефициент на обтекаемост едва 0.285.

"Направихме новата Astra по-аеродинамична отвсякога. Коефициентът на обтекаемост е по-нисък дори от този на най-добрите в това отношение версии на предшественика. Анализирахме изключително ценната информация от тестовете в ултрамодерния въздушен тунел на Университета в Щутгарт, с когото работим от много години," отбелязва Райнер Вайдеман, ръководител на отдела по аеродинамика на Opel. "Това ни помогна да създадем новата Astra така, че да бъде най-обтекаемият модел в компактния клас произвеждан някога от Opel."

Дизайн и архитектура на автомобила: поставяйки нови стандарти в областта на аеродинамиката

По-лека, по-интелигентно конструирана и по-иновативна от когато и да било - новата Astra олицетворява високата ефективност и е израз на следващия еволюционен стадий на дизайнерската философия на Opel, в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност". От аеродинамична гледна точка това означава: новата Astra е с коефициент на обтекаемост 0.285, като същевременно с това притежава атлетична и динамична визия. Към това се добавят множество мерки за подобряване на аеродинамиката над и под външната обвивка. Новата Astra има дължина 4.37 метра и е приблизително с пет сантиметра по-къса от своя предшественик. Височината е намалена с 2.5 сантиметра до 1.48 метра, а широчината е намаляла с 0.5 сантиметра до 1.81 метра. Тези размери имат положителен ефект и върху общото въздушно съпротивление, като намалената напречна проекция на автомобила (около 0.642 квадратни метра в сравнение с 0.770 квадратни метра при предшественика) също допринася за намаляване на разхода на гориво.

 

Изкуството за постигане на аеродинамична ефективност включва внимателно отношение към всеки детайл. Инженерите са конструирали покрива с плавна извивка, за да се намали въздушното съпротивление. Деликатният заден спойлер служи като ефективно разделящо острие, което „срязва" въздушния поток в задната част без създаване на влошаващи турбуленции. Дори третата колонка със своите малки ръбове е конструирана така, че да разделя въздушния поток по-ефективно от тази при предишната Astra, като по този начин се намалява съпротивлението.

Инженерите са успели допълнително да подобрят обтекаемостта с интелигентно обработване на подподовата конструкция. За разлика от много конкуренти, конструкторите на Opel са взели решение да не прибягват към пълното й покриване с панели. Вместо това всички части са изследвани и преработени, за да осигурят по-добър въздушен поток. Долната част на автомобила сега е с оптимизирани по отношение на потока структури и закрепване на акумулатора, а задният мост е позициониран по-високо в сравнение с този на предишната Astra, като по този начин вече не е толкова сериозен елемент на съпротивление на въздушния поток под автомобила. Всички тези мерки играят ключова роля за процеса на постигане на високо ниво на аеродинамична ефективност. В ясни числови изражения, най-екологичната версия на предишната Astra има коефициент на обтекаемост 0.325. Базовата версия на новата Astra е с невероятния коефициент 0.285. Дори версията с дизелов двигател и автоматична трансмисия на новото поколение с 18-цолови колела лесно „побеждава" най-обтекаемата версия на предшественика с коефициент 0.31. И това не е всичко - за близкото бъдеще е планирана още по-аеродинамична и икономична ecoFlex версия.

Ефективност по две: подобрената аеродинамика се среща с последното поколение двигатели

Съзнателното решение да не се използва цялостна аеродинамична облицовка на подподовата конструкция означава и по-ниско тегло и разход на гориво, както и намалени производствени разходи. Това има и положителен ефект върху цената - нещо, което не може да остане незабелязано от клиентите. 

Всички модели на новата Astra ще бъдат задвижвани от двигатели от последно поколение с мощност от 70 кВт/95 к.с. до 147 кВт/200 к.с. Всички те комбинират изключителни динамични качества с нисък разход на гориво и гъвкавост, като същевременно предлагат балансирана работа и нисък шум. Новата Astra с двигател 1.0-турбо и трансмисия Easytronic 3.0 е най-икономичният бензинов модел в своя клас. Това е ефективност а ла Astra.

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

›› новини

Търсят дрога в дома на бивш защитник на Байерн
29 март 2017 | 04:15
Румен Чандъров: Талантите на Септември са подценени и недооценени
29 март 2017 | 03:53
Хамес поведе Колумбия към безценна победа (видео)
Чили отказа Венецуела за четвърт час (видео)
29 март 2017 | 03:32
Исландците удариха Ейре (видео)
29 март 2017 | 01:29
Финландците не се дадоха в Инсбрук (видео)
29 март 2017 | 00:52
Съотборник на Попето блести при 5:0 за Грузия
28 март 2017 | 23:06
Раул в Барселона? Не е невъзможно
Джеко не спира да бележи (видео)
28 март 2017 | 21:52
Кей Нишикори се класира за четвъртфиналите в Маями
28 март 2017 | 21:27

›› Булевард

Биляна Дол се стяга за сватба с Валери (галерия)
28 март 2017
Половинката на българския нападател Валери Божинов – Биляна, отдавна планира сватбата си с българския нападател, ...
Шакира: С Пике правим едни неща вкъщи 28 март 2017 | 14:41
Бърканичков: Бях сексманиак! Ако не бяха гаджетата и алкохолът, щях да стигна много далеч във футбола 28 март 2017 | 14:30
Бейби бум в Исландия 9 месеца след Евро 2016 28 март 2017 | 03:59

›› Волейбол

Пламен Константинов с изключително постижение в Русия
28 март 2017
Селекционерът на мъжкия национален отбор на България Пламен Константинов и воденият от него тим Локомотив (Новосибирск) ...
Евгени Иванов: Не можем да си позволим лукса да правим компромиси 28 март 2017 | 17:58
“Машината” Боян Йорданов заби над 650 точки в Гърция 28 март 2017 | 16:27
Защо Федерацията отказа на ЦСКА видеоконтрол на полуфиналния мач с Нефтохимик? 28 март 2017 | 16:49

›› Баскетбол

От втори опит: Берое е на финал в Балканската лига
28 март 2017
Берое (Стара Загора) ще получи шанс да спори за втори трофей в рамките на сезон 2016/2017. Носителите на Купата на ...
Монтана 2003 спечели второто място преди плейофите 28 март 2017 | 20:44
Реал се разбра за нов договор с една от звездите си 28 март 2017 | 14:15
Любо Минчев: Доволен съм от класирането на финал 28 март 2017 | 20:35
							
						
Една 40-годишна традиция: 5-цилиндровият двигател ... 06 януари 2017
През 1976 година второто поколение на Audi 100 получава нещо невиждано за марката досега: първия 5-цилиндров бензинов двигател. Това дава началото на една нова традиция, която продължава и до днес в RS3 Sportback и TT ...
Ако Хамилтън може да кара само една кола до края ... 02 февруари 2017
Официалният сайт на Формула 1 публикува интересно интервю с пилота на Мерцедес Люис Хамилтън, в което британецът бе изправен пред житейски решения, подобно на въпросите към Фернандо Алонсо миналия месец. Какво би избрал ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал