›› Булевард

Куриоз: Крадец обра халф на Лил, но си забрави телефона в дома му

Куриоз: Крадец обра дома на футболист, но си забрави телефона на местопрестъплениетоКуриозна случка сполетя полузащитника на Лил Рио Мавуба. Домът на играча бил обран по време на мача от 15-ия кръг на френската Лига 1 ...

Виж още

Авто Мания

Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)

05 август 2015 | 12:54
Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)
Лек, по-икономичен и по-динамичен - новият Opel Astra представлява огромна крачка в развойната работа и развитието на модела и е фокусиран върху максималната ефективност. Дизайнът и архитектурата на автомобила поставят нови стандарти по отношение на аеродинамиката и продължават традиционно силните страни на Opel - когато Kadett E GSi е представен през 1984 година, той е най-аеродинамично ефективният седан в света с коефициент на обтекаемост (cd) 0.30. Изключителната аеродинамика е сериозна предпоставка за намаляване на разхода на гориво - още едно от силните качества на Opel. 

Важно предимство на новата Astra е, че е много по-компактна от своя предшественик. Тя е с около 2.5 сантиметра по-ниска и с 0.5 по-тясна, а към това се добавят и „по-стройни" колела. Но за да може автомобилът да бъде колкото може по-обтекаем са необходими и високо качество на изработка, прецизност и разбира се внимание към детайла. Инженерите са обърнали специално внимание на линията на покрива, третата колонка и подподовата конструкция. Резултатът говори сам по себе си: новият компактен клас на Opel е сред най-аеродинамично ефективните модели в своя клас с коефициент на обтекаемост едва 0.285.

"Направихме новата Astra по-аеродинамична отвсякога. Коефициентът на обтекаемост е по-нисък дори от този на най-добрите в това отношение версии на предшественика. Анализирахме изключително ценната информация от тестовете в ултрамодерния въздушен тунел на Университета в Щутгарт, с когото работим от много години," отбелязва Райнер Вайдеман, ръководител на отдела по аеродинамика на Opel. "Това ни помогна да създадем новата Astra така, че да бъде най-обтекаемият модел в компактния клас произвеждан някога от Opel."

Дизайн и архитектура на автомобила: поставяйки нови стандарти в областта на аеродинамиката

По-лека, по-интелигентно конструирана и по-иновативна от когато и да било - новата Astra олицетворява високата ефективност и е израз на следващия еволюционен стадий на дизайнерската философия на Opel, в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност". От аеродинамична гледна точка това означава: новата Astra е с коефициент на обтекаемост 0.285, като същевременно с това притежава атлетична и динамична визия. Към това се добавят множество мерки за подобряване на аеродинамиката над и под външната обвивка. Новата Astra има дължина 4.37 метра и е приблизително с пет сантиметра по-къса от своя предшественик. Височината е намалена с 2.5 сантиметра до 1.48 метра, а широчината е намаляла с 0.5 сантиметра до 1.81 метра. Тези размери имат положителен ефект и върху общото въздушно съпротивление, като намалената напречна проекция на автомобила (около 0.642 квадратни метра в сравнение с 0.770 квадратни метра при предшественика) също допринася за намаляване на разхода на гориво.

 

Изкуството за постигане на аеродинамична ефективност включва внимателно отношение към всеки детайл. Инженерите са конструирали покрива с плавна извивка, за да се намали въздушното съпротивление. Деликатният заден спойлер служи като ефективно разделящо острие, което „срязва" въздушния поток в задната част без създаване на влошаващи турбуленции. Дори третата колонка със своите малки ръбове е конструирана така, че да разделя въздушния поток по-ефективно от тази при предишната Astra, като по този начин се намалява съпротивлението.

Инженерите са успели допълнително да подобрят обтекаемостта с интелигентно обработване на подподовата конструкция. За разлика от много конкуренти, конструкторите на Opel са взели решение да не прибягват към пълното й покриване с панели. Вместо това всички части са изследвани и преработени, за да осигурят по-добър въздушен поток. Долната част на автомобила сега е с оптимизирани по отношение на потока структури и закрепване на акумулатора, а задният мост е позициониран по-високо в сравнение с този на предишната Astra, като по този начин вече не е толкова сериозен елемент на съпротивление на въздушния поток под автомобила. Всички тези мерки играят ключова роля за процеса на постигане на високо ниво на аеродинамична ефективност. В ясни числови изражения, най-екологичната версия на предишната Astra има коефициент на обтекаемост 0.325. Базовата версия на новата Astra е с невероятния коефициент 0.285. Дори версията с дизелов двигател и автоматична трансмисия на новото поколение с 18-цолови колела лесно „побеждава" най-обтекаемата версия на предшественика с коефициент 0.31. И това не е всичко - за близкото бъдеще е планирана още по-аеродинамична и икономична ecoFlex версия.

Ефективност по две: подобрената аеродинамика се среща с последното поколение двигатели

Съзнателното решение да не се използва цялостна аеродинамична облицовка на подподовата конструкция означава и по-ниско тегло и разход на гориво, както и намалени производствени разходи. Това има и положителен ефект върху цената - нещо, което не може да остане незабелязано от клиентите. 

Всички модели на новата Astra ще бъдат задвижвани от двигатели от последно поколение с мощност от 70 кВт/95 к.с. до 147 кВт/200 к.с. Всички те комбинират изключителни динамични качества с нисък разход на гориво и гъвкавост, като същевременно предлагат балансирана работа и нисък шум. Новата Astra с двигател 1.0-турбо и трансмисия Easytronic 3.0 е най-икономичният бензинов модел в своя клас. Това е ефективност а ла Astra.

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

›› новини

"Делфините" изплуваха в сетния миг
04 декември 2016 | 18:17
Сампдория удари Торино
04 декември 2016 | 18:13
Байерн на Пеп беше най-силният в историята ни, заяви Румениге
Груев и Дочев летят в Германия - единият нагоре, другият надолу
04 декември 2016 | 18:10
Рен се справи със Сент Етиен
04 декември 2016 | 18:08
Радослав Терзиев и Кристиан Добрев се върнаха в групата на Ботев за мача с Верея
04 декември 2016 | 18:07
Хамилтън държи под око сина на Шумахер
04 декември 2016 | 18:04
Нико иска да продължи да работи във Ф1
Сасуоло помете Емполи с две дузпи
04 декември 2016 | 18:03
Интересни сблъсъци в първия кръг на "Мастърс"-а
04 декември 2016 | 17:47

›› Булевард

Мика показа внучката на Стоичков (снимка)
03 декември 2016
Михаела Стоичкова най-после показа в цял блясък дъщеря си и внучка на своя велик баща Христо Стоичков. Мика постна ...
Гореща целувка за шампиона (видео) 04 декември 2016 | 00:02
Андреа празнува в Перник успеха на Кобрата 03 декември 2016 | 21:30
Муза на Илия Царски се кълчи гола 04 декември 2016 | 02:47

›› Волейбол

Супер Матей Казийски с 30 точки, ДжейТЕКТ с драматична загуба от шампиона в Япония
04 декември 2016
Българската волейболна звезда Матей Казийски и неговият ДжейТЕКС Стингс (Кария) допуснаха драматична 5-а загуба в ...
Катастрофа с волейболистите на Черно море, за щастие без жертви 04 декември 2016 | 15:30
Левски без зала и след Нова година 04 декември 2016 | 17:28
Супер Мартин Атанасов с 26 точки! Токат с първа победа след 6 загуби в Турция 03 декември 2016 | 17:59

›› Баскетбол

Здрава защита, добър Везенков и триумф за Барса (видео)
03 декември 2016
Серията от три поредни загуби на Барселона в Евролигата приключи след убедителна победа у дома срещу Панатинайкос. ...
Лукойл Академик спечели дербито срещу Рилски спортист 03 декември 2016 | 20:05
Спартак (Плевен) с нова победа в НБЛ 03 декември 2016 | 20:12
Черно море Тича с втора поредна победа в НБЛ 03 декември 2016 | 20:20
							
						
Новият VW turbo up!: Твоето кубче нагнетен въздух ... 01 декември 2016
По пътя на логиката – хората в градовете имат нужда от коли, градовете имат нужда от място заради многото си хора, следователно – up!, ако ме разбирате.Понятието "градска кола" се появява твърде отдавна, ...
Интервю с претендентите за титлата във V1 ... 26 октомври 2015
Представяме ви трима от основните претенденти за титлата във V1 Challenge Bulgaria през този сезон – Григор Григоров, Симеон Донов, Гюлхюсеин Абдулаев. Борбата за трофея при пилотите продължава в предпоследния ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал