Българската суперкола е реалност

Българската суперкола е реалност

Днес един човек, който не се страхува да рискува, изживя голямата си мечта. Казва се Росен Даскалов, създател на компанията SIN Cars и на първата българска суперкола. Идеята му да покаже на света, че и у нас може да бъде осъществявана толкова смела мечта, на пръв поглед звучи авантюристично, но се оказа реалност.

Творението на Даскалов и екипа му от българи и опитни специалисти в областта на моторните спортове от Англия и Германия носи греховно име и звучи дяволски добре. Името SIN идва от терзанието на създателя му, а дяволският глас излиза от цилиндрите на американски V8 двигател. Добре познат от Chevrolet Corvette и изпитан в състезания е 7-литровият V8 LS7 звяр.

Българската суперкола е реалност 

Той е допълнително доработен от екипа на SIN Cars до 610 кс мощност (от 510 кс) за пистовата GT4 версия. Шосейната суперкола ще се предлага с 6.2-литров LS3 двигател, отново от версия на Corvette и Camaro SS. При него мощността е увеличена от стандартните 430 до 450 кс.

Официалният дебют в България на шосейната и състезателната версия на SIN R1 се състоя днес на летище "Лесново". На пистата имахме шанса да изпитаме част от адреналина, който дава българският суперкар с американско сърце.

Българската суперкола е реалност 

По време на презентацията преди тестовете някой каза: "Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко". Не можем да твърдим, че това е вярно, но гледайки усмивките на слизащите от SIM R1 след теста, разбрахме каква е целта на Росен Даскалов и сега остава първата българска суперкола да го покаже на Европа и света.

SIN R1 (серийна версия)

(Очакваната цена на SIM R1 е около 170 хил. лв. с всички такси.)

Двигател - Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност - 450 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 5
Максимална скорост - 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 9.7 сек.
Среден разход на гориво - 15 л/100 км.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

SIN R1 (състезателна версия)

Двигател - LS7 7.0-литров V8
Мощност - 610 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 6
Максимална скорост - над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 8.7 сек.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Как първата българска суперкола стигна от пистата до пътя:

SIN Cars и Даскалов създават и показват първия прототип на моторспорт изложението на Autosport и на световноизвестния фестивал на скоростта "Гудууд" през 2012. Следва производство на още няколко бройки в състезателен и уличен вариант, които използват в продължение на една година, за да установят слабите места и да подобрят конструкцията като цяло.
До 2013 променят дизайна на автомобила изцяло. Успяват да го подготвят за участие на писта "Силвърстон” през август 2013. Още в началото на състезателната история на SIM R1 автомобилът показва голям потенциал. В дебютното състезание на "Силвърстон" се класират на девето място при голяма конкуренция от утвърдени производители. До края на годината участват във всички състезания от GT CUP шампионата.
С много труд успяват да произведат първия прототип, след като и тази година участват на фестивала на скоростта в "Гудууд" (Goodwood Festival of Speed). След фестивала и участието им там автомобилът е тестван няколко хиляди км в достатъчно тежки пътни условия. В последното състезание постигнат време с 4 сек. по-бавно от заводския МcLaren, който е и шампион в класа. В GT CUP UK вземат участие повечето големи фирми производители на спортни коли като Porsche, Ferrari, BMW, Lotus и др.
Краткосрочните планове на г-н Даскалов и неговия екип са организиране  на  отбор от минимум 2 екипа за участие в Шампионата за 2015 г. От участието на отбора през 2015 година основно очакват да натрупат опит, да запишат България  в историята на GT4 като  достоен и перспективен участник – млади пилоти, нов автомобил.
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти