Сценарият от събота се запази край Сините камъни, ясни са победителите от 34-ото рали Сливен

Сценарият от събота се запази край Сините камъни, ясни са победителите от 34-ото рали Сливен

В неделният ден на рали Сливен запази сценария си от събота, то 34-ото издание на най-добре организираният от българските стартове и в шампионата, и в европейският рали трофей, вече е с предизвестени победители. И без детайлното класиране е ясно, че става дума за Пламен Стайков (Евроком Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) и за Крум Дончев (Глобул Рали Тим, Форд Фиеста R5). За детайлно познаващите рали-спорта у нас и менящите му се като променливия ток правила (обикновено по никое време) дуалистичният вариант и на това класиране е ясен. Пламен Стайков ще спечели рали Сливен в класирането за националното първенство, Дончев ще си тръгне към София със 117 т. за европейската надпревара.

Сцената почти напълно повтаря тази от Самоков, а вероятно и от Твърдица-Елена, но без европейските мотиви. В момента разликите в първата тройка и на двата шампионата са такива, че предвиждането за един мирен и изпълнен единствено със сигурни километри неделен ден изглежда повече от логично. За 51.73 км Стайков натрупа аванс от 94.3 сек пред Дончев за националния шампионат и в оставащите утре 4 етапа и 75.30 км каквото и да прави не може да заличи тази разлика.

Крум Дончев и Петър Йорданов изпуснаха само една от седемте отсечки в първия ден на рали Сливен. На тази писта от надпреварата днес етапните победите са 4:3 в полза на пилота на Евроком, а при нормално развитие на състезанието утре на съперникът му ще се наложи да е по-бърз от Мицубиши-го с по 1.252 сек на всеки един километър до финала. Дончев пък едва ли ще рискува едновременно и второто място в Сливен, и първата позиция за европейската гонка, след като с отпадането на Ягъз Авджъ (Тур, Мини Джон Купър), най-близкия съперник в тази надпревара - Ягит Тимур (Тур, Мицубиши Лансър Ево 9), който обаче е на цял календар време от българина (4:49.0 мин) и със сигурност ще предпочете да завърши 2-и за трофея. За Пламен Стайков и Рафи Кадир остава да изпълнят обещанието си от петък и в неделя да карат по-бавно, за да не повторят резултатите си от предишни години в сливенското рали.

"Да, това е първото ми международно състезание, но не е точно, че е първото ми рали върху асфалт", уточни за сайта с новините в българския автомобилен спорт младият пилот на комшиите. Дали нещата биха изглеждали по-различно, ако Авджъ не бе спрян заради опасността от пожар на автомобила му (вероятно се касае за неизправност в бензиновата система). В европейската гонка Дончев пропусна само първия етап в Сливен-град, след което тутакси си върна предимството над Авджъ-младши (баща му Неджат е много добре познат в Сливен!), като до отпадането на Ягъз на етапа Стара река 2 (16.03 км) Крум му беше навъртял 1:14.9 мин. Подредени по този начин фактите показват, че рали Сливен приключи със съботната надпревара и утре никой в челото няма да тръгне да рискува.

"При нас всичко е наред, утре продължаваме по същия начин", лаконично заяви Крум Дончев. "Никакво отпускане, защото етапите са много дълги и много лесно мога да загубя много време от преднината си. Ще си наложа да карам по-бавно, явно в първия ден съм прекалил", за втори пореден път, след пресконференцията обеща Пламен Стайков. Разшифровано това означава, че гонитбата на Дончев (той е напред с 4:48.9 мин) просто не се обсъжда, но пък с навигатора Стефан Добрев внимателно ще следят 117-те секунди аванс пред Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина МС, Ситроен С2 R2 Макс) да не намаляват.

Макар в четирите етапа на втората врътка тандемът на Октан Рейсинг Антон Титов/Венци Мирчев (Ситроен DS3 R3T) да стопиха близо 40 сек от времето на Стратиев/Борисов, разликата между тях остава най-малката между два екипажа в първата шестица - една 40.5 сек.

"Отново избрахме печелившата стратегия на Добчо (Добрин - бел. ред) с гумите - обяснява Стратиев. - Ние минахме по трасето почти 25 мин. след Титов, в момент, в който за нас "пуснаха душа" и не карахме в равностойни условия. Утре обаче предимството е на негова страна - при изкачванията, които предстоят, неговият по-мощен автомобил му дава предимства. За нас обаче е важно да стигнем до финала." Ралито завършва днес в 14.44 ч. на площад Хаджи Димитър в Сливен, когато ще бъдат наградени победителите в националното и европейското класиране от 34-ото международно рали Сливен. До момента за националното първенство Стайков е спечелил 5 от 8 етапа, - Дончев има 3 първи места - докато в класирането за евротрофея Дончев е изпуснал единствено първия етап вчера, който му беше отнет от отпадналия по-късно в съботния ден Ягъз Авджъ (Тур, Мини Купър).

Картината почти напълно покрива развоя на сливенското рали от миналата година, когато още в събота класирането бе ясно, а неделния ден също бе тактическо преминаване на последните етапи от надпреварата. В момента от стартиралите 29 екипажа в оставащите три етапа ще се състезават 21 автомобила.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти