Ред Бул изгубиха обжалването, Рикардо остава дисквалифициран от ГП на Австралия

Ред Бул изгубиха обжалването, Рикардо остава дисквалифициран от ГП на Австралия

Вчера Ред Бул обжалваха решението за дисквалификация на пилота им Даниел Рикардо от Гран при на Австралия, но без успех. Рикардо финишира втори в първото състезание от шампионата, но стюардите отнеха спечелените точки на отбора и пилота, защото установиха превишаване на максималния дебит на горивен поток. Шампионите веднага подадоха оплакване им, но сега, един месец по-късно, наказанието остава.

Международният апелативен съд се събра вчера в Париж и в продължение на шест часа разгледаше представените доказателства от всички страни. В крайна сметка съдът потвърди решението на стюардите в Мелбърн.


Второто място в Гран При на Австралия бе първият подиум на Даниел Рикардо в кариерата му и като пилот на Ред Бул.

По време на състезанието на пистата "Албърт Парк" през март Ред Бул решиха да се доверят на собствените си изчисления на горивния поток след като отчетоха "несъответствия" в одобрения от ФИА сензор за измерване на разхода на гориво. Според отбора болидът на Рикардо не е прехвърлил ограничения от правилника разход от 100 кг/ч и техните изчисления са по-точни от тези на проблематичния сензор.

ФИА пък възрази, че според техническа директива TD/016-14, издадена на 01 март 2014 година, екипите нямат право да използват собствени методи за калкулация без изрично разрешение, а Ред Бул не са имали такова.

Тимът от Милтън Кийнс представи доказателства, че техният модел за измерване на горивния поток е точен, но информацията от него бе оспорена от ФИА и определена като непроверима, защото разчита частично на софтуерен модел.

Решението на съда гласи: "След като изслуша страните и разгледа становищата им, съдът реши да потвърди решение номер 56 на стюардите, което изключва кола номер 3 на Ред Бул от резултатите от Гран при на Австралия 2014". Пълната присъда ще бъде публикувана до края на седмицата.

Съдът не наложи никаква санкция на Ред Бул независимо, че представител на Мерцедес настояваше за наказание с цел тимът да не повтори нарушението. Така решението на съда валидира и употребата на сензори, произведени от Gill Sensors. С тях отборите ще продължат да измерват както горивният поток, така и измерването на позволените 100 кг гориво за състезание. Също така потвърди, че единствено ФИА ще може да позволява на тимовете да използват собствен модел за измерване на разхода на гориво както е в директивата.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти