Спортът преминава през голяма промяна този сезон. Старите V8 двигатели биват заменени от V6 турбо, а с тях идват и куп нови правила. Официалният доставчик на гуми Пирели представи смесите, с които ще се състезават отборите тази година с надеждата през новия сезон да не виждаме подобни на миналогодишните проблеми като деламинации, отломки и гръмвания.
Пилотът на Уилямс Валтери Ботас, който измина 170 обиколки на последния тест в Бахрейн, смята, че работата с гумите ще е от огромно значение през новата турбо ера.
"Тази година гумите ще са трудни за управление независимо, че са по-твърди. Когато разполагаш с повече въртящ момент, трябва да си внимателен с педала на газта. Лесно е да изгубиш сцепление и по този начин да добавиш излишна температура в тях. Това ще е малко коварно. Тази година гумите ще изиграят по-голяма роля и от миналата", обясни финландецът.
Нико Хюлкенберг от Форс Индия, който записа най-добро време през първия ден на "Сахир", също смята, че въртящият момент от новите двигатели ще попречи на пазенето на гумите.
"Много е лесно да превъртиш гумите. Случи ми се няколко пъти на правите. Дори оставих черни следи в продължение на 100 метра, излизайки от бавен завой, което е много забавно, но не е полезно за представянето. Гумите са трудни за удържане по отношение на деградацията. Лесно е да изпуснеш задницата и да ги унищожиш. Предизвикателство са", сподели Нико.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg
.jpg)