Шампионска лига Новини Видео Sportal TV Фотогалерия Статистика Трансфери YouSport VivaSport My Sportal Live Scores

›› Анкета

Кой ще спечели първата Гран при на Русия?

›› Булевард

Уникални бутилки, дегустационни уиски щандове и Майсторски класове на Уиски Фест София 2014
25 октомври 2014

Единственият по рода си Уиски Фест София 2014 ще приветства своите гости в SOFIA EVENT CENTER, PARADISE CENTER на бул. „Черни връх“ 100. Тридневното събитие стартира на 31 октомври 2014 г., петък, и ще ...

Формула 1

Пол ди Реста: Алонсо заслужава да е шампион

20 май 2013 | 15:21 40
Пол ди Реста: Алонсо заслужава да е шампион

Пилотът на Форс Индия Пол ди Реста смята, че тази година световната титла трябва да отиде при Фернандо Алонсо. В класирането при пилотите в момента Алонсо е трети след Кими Райконен и изостава от лидера Себастиан Фетел със 17 точки. Миналия сезон Фернандо изпусна титлата само за 3 точки и според ди Реста, това не е било справедливо.

"Той трябваше да е шампион миналата година. За мен, Алонсо е шампионът на 2012. Тази година имаше проблеми в Малайзия и Бахрейн, но Ферари изглеждат много силни. Мисля, че заслужават шампионата", споделя шотландецът. Всъщност Пол е с една година по-голям от Себастиан Фетел и не е тайна, че когато двамата са се състезавали във Формула 3, германецът е получил място във Формула 1, а не ди Реста заради подкрепата на Ред Бул. Затова пилотът на Форс Индия по принцип не е фен на Фетел, и ако надпреварата отново е между Фернандо и Себастиан, Пол ди Реста със сигурност ще е за испанския пилот на Скудерията.

Снимка: Getty Images

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
40

1663

Добави коментар Коментари (40)

23 май 2013 | 08:30

Стафан ако тази ситуация се беше случила на друга писта щях на драго сърце да спра спора от моя страна. Но на Спа имаш поне 5 места кудето можеш да изпревариш. Да едно от слабите места на Кими е карането на дъжд.Което пък е една от силните на Хамилтън. Видимо беше, че Хам е с по-високо темпо. Но повратна точка за изпреварването беше маневрата му от външната страна за последния завой. Още в края на правата Кими беше заел дефанзивната линия. Това предичане допринесе за по-висока скорост на права от страна на Макларъна. Кими не е правил две дефанзивни траектории в смисъл не го е държал зад себе си с помоща на двете маневри. Искаше да се изнесе на дясно, но като видя, че Хамилтън се изравни с него веднага се върна за да му остави място. Изпреварването така или иначе щеше да стане факт, но не трябваше по този начин. Спа предлага много места за изпреварване. Незнам дали си спомняш един старт на Спа..мисля 95та беше. Леко заваля, Хил сложи интермедия и на пистата се върна зад Шуми, който беше със гуми за сухо. Хил не можа да изпревари Шуми 2 или 3 обиколки, като видимо беше по-бърз от него.Както каза Насич...Райко е един от пилотите, който винаги оставя място...най-вероятно защото е много спокоен. Иначе всеки друг като каже, че не било нарочно...не му вярвам..те толкова много "горят" в състезанието, че не им се иска да отстъпят позиция...което е напълно нормално..все пак са Мастър оф спеед:) Иначе сега като пишем за Кими е момента да спомена Роберт Кубица, който е сходен тип пилот.Жалко за тъпия инцидент. Винаги ми се е искало в един отбор да видя Фетел/Кими/Кубица..без значение коя от всичките възможни двойки. И бтв...коментара сигурно са го изтрили заради линка:) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
39
отговор
23 май 2013 | 01:18

Последният ми пост беше отговор на коментар #30 - пропуснала съм да го отбележа. Много кофти, че спортал продължават да търкат коментарите на Стефан искаше ми се да бях го прочела - хубава дискусия се получи преди поредната изцепка на спортал. Рейтинг: 0 0

nasich
фен на: ---
38
отговор
23 май 2013 | 00:53

Никъде не съм казвала, че Хамилтън не си е заслужил титлата през 2008 - хубава борба направиха, макар че за Маса се получи кофти (беше шампион за няколко завоя). Само че не мога да се съглася, че маневрата на Люис беше ОК - той откровено си пресече последния завой напряко след това всички знаем какво стана. Да цитираш инциденти с Кими за мен е нелепо, защото той е най-внимателния и коректен пилот в битките си с останалите на пистата (припомням, че в Бразилия миналия сезон само за да не се намеси съдбоносно в решаването на титлата и да не отнесе Фетел още на старта мина през зоната за сигурност и изгуби доста позиции, а няколко обиколки по-късно направи страхотно изпреварване срещу Шумахер в продължение на една права и няколко завоя без нито един контакт и без да "затръшва вратата"). За това, че ФИА има доста различни тълкувания за сходни ситуации съм абсолютно съгласна - нямам идея на какво се дължи това, но очевидно по някаква причина подхождат субективно в някои случаи било заради някои титулуван отбор или пилот, наистина не знам. А това за психологичната атака на Алонсо и Хамилтън спрямо Фетел е много добро обяснение на случващото се - не се бях сетила за това - хубаво е когато си обменяме тези коментари да научаваме по нещо от всяка различна гледна точка. Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
37
отговор
22 май 2013 | 23:30

До коментар [#28] от "kay_"

Ти си псувал телевизора, а на мен ми идваше да го блъскам в замята. Вчера преди да напиша коментара си пак го изгледах онзи момент (за да се уверя, че съм максимално коректна в дадената ситуация) и пак ми идваше да блъскам компа в земята. Много хубаво си се сетил и за 2009 - онзи сезон се опитвам да го изтрия от съзнанието си (беше същински кошмар), но въпреки това Кими отново триумфира, което само доказва тезата, че Спа е пилотска писта (това беше единствената победа на Ферари онзи сезон; аз честно тогава нямах никакви надежди за победа). Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

22 май 2013 | 21:11

Стефчо..прочетох го преди да го изтрият:) утре ще ти отговоря, че сега ми е малко мързеливо от работния ден. Иначе хубав спор хванахме:) Доно и някой друг се включи:)Лека вечер от мен Рейтинг: 0 0

22 май 2013 | 16:52

До коментар [#34] от "Стефан"

Да...ама имаше правило, че ако скъсиш преднината на пилота пред теб с непозволени средства трябва после да възтановиш тази преднина. А Хамилтън влезе в аеродинамичната струя на Кими за да може да го атакува. С други думи ако не беше пресякъл шикана и да се залепи зад Кими нямаше как да е толкова близо понеже той атакува и ако се беше опиптал да вземе шикана щеше даже още да изостане. Така, че Грешка при спиране правиш се на тарикат и скасяваш дистанцията понеже така и така като испускаш шикана си с по-висока скорост. Така, че наказанието си е редовно Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
34
отговор
22 май 2013 | 16:43

И какво да направи хамилтън, да чака зад кими още 5 обиколки и тогава да го изпревари? Извинявай тогава нямаше такива правила, точно след този случай измислиха това правило, че ако пресечеш шикан трябва да изчакаш няколко завоя докато може да изпреварваш...Правилото е глупаво. Кими не можеше да държи ферарито си в права линия, така че хамилтън си спечели победата честно и му е отнеха и замалко да му коства титлата :) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

22 май 2013 | 14:21

До коментар [#32] от "Стефан"

Да..за това мога да се съглася. Трябва този критерии за еднаквост да се спазва. Въпреки, че за 2008 дали Маса или Хамилтън....мисля, че тогава и двамата показаха високо ниво. Все пак един двигател на Ферари в Унгария и всичко можеше да е различно:) Ама те в Белгия май го наказаха Хамстера, ако не се лъжа +20 сек. Тогава Хам толкова мн му се искаше да изпревари Кими и да вземе победата, че почна да изпреварва действията. Дори и след като пресече шикана...после пусна Кими, НО се залепи плътно зад него без да възвърне преднината му за да може да го атакува на първи завой. Според мен това наказание за дадената ситуация беше малко. Трябваше по твърдо да прекършат младешката му буйност. Както и да е де 2008 беше хубав шампионат с достоен Шампион:) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
32
отговор
22 май 2013 | 14:04

Естествено, че е съзтезателен инцидент, но тъи като по време на инцидента и 2те страни са равни, трябва да са равни и след инцидента, т.е последиците. Райконен влезна в бокса, смени предно крило и продължи, докато сутил отпадна, т.е трябва да накажат кими допълнително, за да се уравновесят нещата. Ето причината поради която наказаха хулкенберг във бразилия заради инцидента с хам...Дефакто този инцидент беше същия като този с кими, т.е след загуба на контрол на колата. И това е причината да накажат фетел на спа 2010 с/у дженсън, поради същата причина-загуба на контрол и друг пилот плаща цената, а този който е загубил контрола влиза в бокса и си продължава...Това е причината да не дадат наказание на фетел след турция, защото той вече плати цената отпадайки от съзтезанието.Говора за турция 2010. Просто стюардите 2008 си свириха за ферари и то много и накрая ферари въпреки тези 2-3 огромни подаръка, мангала пак ги победи :) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

22 май 2013 | 13:57

До коментар [#30] от "Стефан"

Aaaa...С цялото ми уважение, но да сравняваш Инцидента на Кими и Сутил с този на Хам и Кими в Канада....анцък..не съм съгласен. Едното беше след кола за сигурност на студен асфалт и Кими просто изпусна колата и не можа да спре. Докато при Хамилтън беше цялостна отборна грешка..от отбора не му казаха за червения светофар, а и той не го забеляза. И бтв ако Сутил не беше пред Кими...на Айсмен щеше да му стигне мястото да я овладее:) Просто си беше инцидент, докато при Хам повече Макларън бяха виновни Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
30
отговор
22 май 2013 | 10:53

До насич! Така, значи алонсо/хамилтън признават другия за "най-добър" не защото да се подмажат, а защото искат да искарат фетел от релси психически. Както казах ако хам беше спечелил 3 пъти подред вместо фетел, алонсо щеше да казва, че фетел е най-добрия. Иначе аз тва за спа го пуснах, само и само да ги подразня...Естествено, че не може да се определи кой е най-добър от определена писта и т.н и т.н. Как може да мислиш за 5-кратен победител на спа...Победителя тази година цял свят видя че е хамилтън.Нещо грешно ли направи хам,че да го санкционират...Нека пусна малко светлина в тунела, значи след маневрата на хам срещу кими на стартфиналната права, рон денис веднага забелязва, че може да има проблеми със стюардите и затова на секундата се обажда до ФИА(Чарли Уайтинг по специфично) да пита дали маневрата е ОК и уатинг казва, че няма абсолютно никакъв проблем и няма дори да се разледва...Е знаеш историята нататък.УЖАС! Пълен ужас от страна на ФИА, тва беше забиване на нож в гърба, след невероятна победа, след невероятна битка във трудни условия, заслужена и да ти я отнемат...Това междудругото беше доста скандално...Имам предвид толкова скандално както неотсъдения гол на англия срещу германия на световното 2010...Ето затова не може да се каже, че хам не заслужава титлата, напротив заслужаваше е повече от маса, защото беше по-добрия пилот през целият сезон и направи много шеметни победи(монако,англия,белгия) и също така защото беше ощетяван от стюардите. Я си спомни канада инцидента със кими. Според теб трябваше ли да го наказват? Е, да естествено че ще кажеш да и аз казвам да :), но сега си спомни предишното съзтезание в монако инцидента как кими избабани сутил по същия начин и инцидента на кими е по-лош, защото все пак тва беше форс индия, които не можеха да отбележат точки, а това съзтезание щяха да отбележат 5 по старата точкова система. Е, 5 точки ти дават сумати милиони пари, така че предполагам кими още им се отплаща :Д И така ако бяха наказали кими след монако(а това си беше 100% наказание-10 места назад) инцидента м/у кими и хам нямаше да се случи, ама...Своеволни бяха тогава стюардите...Или по-скоро Ферароволни... Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

forza FERRARI
(Гост)
29
отговор
22 май 2013 | 08:44

не виждам смисъл да се спори по темата кой бил по-добър , защото сезон със сезон не си приличат още повече състезанията , а и има много странични фактори , които влияят на единия пилот , а на другия не . Единственият начин да се определи кой е по-голям от другия е да карат за един и същи тим , с едни и същи болиди , което малко невъзможно. Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

22 май 2013 | 08:41

До коментар [#26] от "nasich"

Тука докато си на тази тема...2008 след отказването на Шуми...тъй и тъй чаках Фетел да подпише с отбор от Ф1 и 2008ма когато, караше Торо Росо(с което нямаше шанс за нищо особенно, а пък беше и новобранка) та за титлата симпатизирах на Кими. След старта във Франция, когато Кими имаше проблем... мисля с колекторните тръби на болида и трябваше да пусне Маса...от там на татък до края сезона му беше трагедия наситена с много много грешки. Ноооо на Спа Кими показа огромна класа. Обаче постъпката на Хамилтън беше нещо ужастно....тогава толкова съм псувал пред ТВ-то...тцц не е истина. Иначе 2009 това, което направи Кими с онзи болид на Ферари който сигурно беше 5ти отбор по сила на решетката беше просто невероятно:) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

22 май 2013 | 08:34

До коментар [#24] от ":)"

Критиката ти е градивна за което благодаря. Ако случайно си засичал и прочел повече мой коментари ще видиш, че въпреки исрената ми омраза към Фернандо никога не съм писъл , че слаб пилот...точно обратното Винаги казвам колко качествен пилот е. Гледайки толкова пилоти съм се опитвал да ги степенувам са за себе си и съм стигнал до извода, че няма как да стане...И когато някой каже, че пилота Х е най-добрия искам да му кажа, че е трудно да се каже. А точно повечето фенове на Нандо казват, че той е номер 1, а Фетел не струвал. Надявам се сега да пиша по подредено. Че като цяло и мен ме мързи да пиша и става разхвърлен коментар накрая:) Аз даже и за Шуми, който има толкова титли и победи не казвам, че е най-добрия а е един от най-добрите:)...Това е:) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
26
отговор
22 май 2013 | 01:43

Стана модерно един или друг пилот да изтъкват свой колега като "най-добрия" (визирам Люис, който каза съвсем същото много скоро) - само не разбирам на кого е нужно това подмазване. Много е трудно да се каже кой е най-добър, в която и да е сфера на дейност - всеки човек си има качества и естествено недостатъци, никой не е съвършен. Но едно може да му се признае на Алонсо замесено ли е името му в някакъв спор и настава истинска лавина от коментари - феновете му са доста темпераментни и никак не са склонни да приемат критика и в същото време е един от най-недолюбваните пилоти на решетката (може би защото самия той е доста страстна натура и понякога реагира твърде остро). Аз лично не го харесвам като човек именно, защото се оставя твърде много емоциите да го контролират, но безспорно има моменти, в които който и да му се изпречи на пътя ще го помете - не може да се отрече очевидното. Много ми хареса обаче мнението на Стефан, че на Спа си личат качествата не един истински пилот от Формула 1 (искам само да добавя, че за мен Кими е краля на Спа, но с 5 победи - знам, че през 2008 спечели Маса, но за мен Кими е моралния победител, тогава Люис подходи малко подло скъсявайки на два пъти състезателната линия и това изкара Кими от кожата му (мисля за пръв път в живота му) и той отпадна безславно, но аз това ще го помня вечно дори статистиките да сочат друго). Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Име:
Коментар:

Календар

Класиране


Под лупа: Коментар след ГП на Русия (Видео)

Под лупа: Коментар след ГП на Италия
17 октомври 2014 12 септември 2014
На 12 октомври се проведе първото състезание за Гран при на Русия на чисто новата писта "Сочи". Победител в него бе пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън, който стартира от полпозишън и не отстъпи лидерството си до финала. ...
Какво стана в Гран при на Италия - в квалификацията видяхме поредната "магическа" обиколка, с която Люис Хамилтън си спечели полпозишъна на "Монца", но след това на старта на състезанието всичко се обърка. Защо?  ...
Алонсо: Нямахме шанс дори без проваления питстоп
12 октомври 2014
В Гран при на Русия двамата пилоти на Ферари Фернандо Алонсо и Кими Райконен не можаха да запишат достатъчно добър резултат за тима си и да им помогнат в битката в шампионата при конструкторите. Алонсо финишира шести, а Кими девети, което означаваше общо 10 точки за Скудерия. Техният основен конкурент Уилямс видяха ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал