BMW освежи Z4

BMW освежи Z4

От BMW обновиха роудстъра с твърд сгъваем покрив в гамата си Z4 и прибавиха нова sDrive18i базова версия. Освеженото Z4 ще излезе на европейския пазар и в България през март 2013 г. Така баварците се надяват да останат актуални в тази ниша от пазара на луксозни спортни коли преди дебюта на новото, трето поколение на Z4.

BMW Z4 ще се предлага с обогатена гама двигатели, която вече включва пет бензинови агрегата - три четирицилиндрови и два шестцилиндрови мотора. Историята на атмосферните двигатели в Бавария приключи и всички нови вече са оборудвани с турбо технологията TwinPower Turbo.  

Галерия на новото BMW Z4 разгледайте ТУК.

Новият базов модел ще бъде BMW Z4 sDrive18i. Той се задвижва от двулитров двигател с мощност от 156 кс при 5000 об/мин. Новият вариант на четирицилиндровия агрегат развива максимален въртящ момент от 240 Нм между 1250 и 4400 об/мин. Новото Z4 sDrive18i серийно се оборудва с шестстепенна механична скоростна кутия, а опционално с осемстепенна автоматична трансмисия. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 сек. Средният разход на гориво е 6.8 л/ 100 км, емисиите на СО2 са 159 г/км.  

Освен серийната шестстепенна механична скоростна кутия се предлага опционална осемстепенна спортна автоматична трансмисия с лостчета за превключване на волана. След оптимизиране на настройките й ускорението от 0 до 100 км/ч се подобрява при всички двигатели. Останалите варианти sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i и sDrive35is остават в гамата.

Твърдият сгъваем покрив се отваря с натискане на бутон при скорост до 40 км/ч, като напълно автоматичният процес отнема 19 сек.

История

Новото BMW Z4 дебютира 25 години след легендарното BMW Z1. Роудстърът, представен на международното автомобилно изложение (IAA) през 1987 година, предизвика фурор не само с революционната концепция на вратите, но и с пъргавото и прецизно управление и динамичнине възможности.  

 

BMW Z1 поставя началото на най-новата история на роудстърите на BMW, която датира от 30-те години на миналия век, а нейните върхови постижения са BMW 328, победител в Mille Miglia през 1940 г., както и BMW 507 от 1955 г. През 90-те години моделите BMW Z3 и BMW Z8 предизвикват ново въодушевление по класическата концепция на открития двуместен автомобил. Това подготвя почвата за BMW Z4 от първо поколение и за неговия наследник - първия роудстър на марката с твърд сгъваем покрив.

Всичко за автомобилите четете в TOPCARS.BG

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти