›› Анкета

Може ли Ботас да победи Хамилтън още този сезон?

›› Булевард

Бременна ли е Ана Иванович?

Снимки как Ана Иванович придържа нежно корема си отново породиха слухове, че бившата тенисиситка е бременна. Че съпругата на звездата на Манчестър Юнайтед Бастиан Швайнщайгер е "трудна" се заговори още миналия месец, ...

Виж още

Формула 1

Историята на BIGFOOT, елате и го вижте в Банкя

21 септември 2010 | 14:56
Историята на BIGFOOT, елате и го вижте в Банкя

Легендарният камион BIGFOOT пристига в София за MONSTER TRUCK SHOW SOFIA 2010. Шоуто ще се проведе на Националния Хиподрум в Банкя на 2-ри и 3-ти октомври и феновете ще имат уникалната възможност да видят отблизо какво може ОРИГИНАЛНИЯТ КАМИОН ЧУДОВИЩЕ! 

Всичко около BIGFOOT® започва в средата на 70-те години на миналия век. Боб Чандлър, създателят на BIGFOOT® и неговата съпруга работят в Сейнт Луис, САЩ. Боб използва своя пикап Ford 250 4X4 Pickup както за работа, така и за удоволствие на семейството, като излизат сред природата и карат оф-роуд през почивнните дни. От екстремното каране по пресечени местности, пикапът често се чупи, а снабдяването с резервни части за автомобил 4Х4, които му трябват е доста трудно. Така Боб и съпругата му Мерилин виждат сериозна пазарна ниша и основават фирмата си Midwest Four Wheel Drive. Семейство Чандлър предлагат своя „камион", както тези возила се наричат в САЩ, за работа и за рекламни цели. Те се опитват да направят резервните части, необходими за автомобила, по-добри и по-качествени. Така пикапът претърпява развитие и самата кола става атракция. През 1979 г. показват камиона на автомобилното шоу в Денвър. Така пикапът на Чандлър за първи път участва в платено събитие. Участието му на арени и стадиони тепърва предстои.

Две години по-късно - през 1981 г. Боб променя цялата концепция на Monster Trucks. За удоволствие той решава да смачка  няколко обикновени коли, подготвени за скрап, като мине върху тях. Няколко месеца по-късно той показва своите каскади на стадион. Това е раждането на колата, наречена Monster Trucks. През 1983 г.  BIGFOOT® (името е дадено тъй като автомобилът често чупи части от конструкцията на ходовата си част, защото има голяма стъпка - "big foot") прави спонсорски договор с Ford Motor Company, който продължава и до днес. След това са създадени много автомобили BIGFOOT®, а BIGFOOT® №17, който скоро ще видим у нас - на 2 и 3 октомври,  е направен да се използва във Великобритания и Европа.

Вдъхновени от успеха на BIGFOOT®, през 80-те години се появи взрив от имитации. В Америка мачкането на коли за скрап от големи камиони и състезания в кал се превърна в мода. Доста години само един камион мачка ламарини, но под натиска на зрителите през 1987 г., шоуто стана състезание с Мonster truck. Днес това са серии в Америка, които се правят из цялата страна,. Всяка седмица състезанието се гледа от милиони зрители по телевизията. Създателат на BIGFOOT® излезе на челни позиции в създаването на технологиите на Monster truck. С помощта на компютърния дизайн той създаде цяла серия от Мonster trucks, направени за състезания. Радикално новото тръбно шаси, заедно с патентованите конзоли на окачването, превърна камионите в изкуство, създадено за състезания. BIGFOOT® № 8 е първият, който е с новите, впечатляващи форми. През 1992 г. BIGFOOT® 8 стана световен шампион, а Боб и неговият отбор печелят първо и второ място н сериите. През 1994 г. отборът заема 1, 2 и 3 места, печелейки 11 от общо 13 състезания. През 1995 г. на отборите се налага лимит от два камиона, а BIGFOOT® team печели първо и трето място и 10 от 15-те състезания.

Как BIGFOOT® дойде в Европа?

Найджъл Морис, собственик на L.A. Supertrux Ltd, започва да прави своя първи Monster Truck през есента на 2000 г. Този проект по-късно получава името Wild Child. Когато започва да се строи Wild Child, Найджъл има шанс да посети Америка като член на екипа на своя приятел Джо Елис. В това пътуване Найджъл видя шанс да посити Светая светих на Monster Trucks, BIGFOOT®. Найджъл решава да удължи престоя си в САЩ и да посетти Дан Патрик и работилницата му в Самсон, а след това и BIGFOOT®.

Докато Найджъл пребивава в BIGFOOT®, Боб Чандлър го кани да се върне пред декември за конференцията на MTRA. Морис става първият европееец, който присъства на конференцията на MTRA и на Техническото училище. Найджъл е много горд, че е преминал техническия изпит и става един от малцината 0квалифицирани да извършват технически прегледи и проверки по безопасността на Monster Trucks. Членовете на MTRA гласуваха единодушно за създаване на Европейска дивизия, а Морис е избран за президент. През 2001 г. Найджъл работи по фините настройки на Wild Child и се старае да свикне с управлението на Monster Truck с висока скорост. Wild Child се появява в телевизционни реклами и клипове, също и в сериала на телевицията на Гранада Men & Motors.

По време на посещението в MTRA Найджъл има разговори с Боб Чандлър за перспективата за откарване на BIGFOOT® в Англия и в Европа. Тогава се ражда идеята, вместо да се кара от САЩ, в Англия да бъде създаден BIGFOOT®, който да е постоянно на разположение на Стария континент. Така бе финализиран планът на Найджъл и L.A. Supertrux Ltd да се построи и експлоатира BIGFOOT® №17 в Обединеното кралство. Процесът е завършен през 2003 г. и BIGFOOT® №17 сега е на разположение на феновете във Великобритания. С редовни участия през лятото в EMTRC (European Monster Truck Racing Championship), BIGFOOT® №17 и Найджъл Морис печелят титлата европейски шампион за 2003 г. в Pro-MT. През 2004 г.  EMTRC Найджъл и BIGFOOT® №17 изпускат титлата, защото последното състезание е отменено. Найджъл само трябва да завъши, за да спечели, но за лош късмет на брега, където е състезанието, излизат огромни вълни и то е отменено. Така Найджъл губи титлата като не му достигат 35 точки.

Драматина за BIGFOOT® team е и 2005 г. в сериите EMTRC. Те стартират с чисто нов  Big Block Ford и големи надежди за титлата. Нещата обаче не вървят, а екипът съсипва шест скоростни кутии и три предни диференциала. Така BIGFOOT®  става трети в класирането. На следващата 2006 г. обаче BIGFOOT® се връща сред победителите заради големите промени, направени през зимните месеци - нов тип скоростна кутия и стоманени елементи в системите за управление. Отборът печели титлата на EMTRC, като доминира през целия сезон с шест победи и две втори места от 10 старта. Същото е и през 2007 г., когато победите са повече, отколкото на всеки друг отбор и нова титла. BIGFOOT® става първият отбор, запазил титлата си в две поредни години и първият, който печели три шампионата на EMTRC. През 2008 г. BIGFOOT печели почти всяко състезание, в което участва, но има и две незавършени, които го пращат на второ място. Екипът се връща на върха през 2009 г., въпреки че стартовете в EMTRC са редуцирани и BIGFOOT №17 печели за четвърти път European Monster truck Racing Champions, което го прави най-успешният в Европа.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 4260

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

Спартак (Плевен) залага на 21 футболисти
22 февруари 2017 | 15:07
Левски среща ЦСКА в III кръг в турнира за Купата на България за мъже
22 февруари 2017 | 15:05
Венци Стефанов: Лудогорец да продължи в Европа? По-добре да вярваме в задгробния живот
Етър представи новите попълнения
22 февруари 2017 | 15:03
Спират Лайпциг за ШЛ? Клубът има решение на проблема
22 февруари 2017 | 14:59
Правителството осигури 5 400 000 лева за провеждането на Мондиал 2018 в България
22 февруари 2017 | 14:57
Треньорът на Попето фаворит за пейката на Ювентус
22 февруари 2017 | 14:51
Руи Педро: Първата ни цел е да изместим Левски от второто място (видео)
Животно докара проблем на Бензема
22 февруари 2017 | 14:42
Питър Фюри: Не изключвам Тайсън да се върне на ринга още тази година
22 февруари 2017 | 14:37

›› Булевард

Никол Шерцингер се появи на парти в стил Ем Си Хамър
22 февруари 2017
Никол Шерцингер не се страхува да експериментира, когато става дума за мода. И гаджето на Григор Димитров направи точно ...
Животно докара проблем на Бензема 22 февруари 2017 | 14:42
Бременна ли е Ана Иванович? 22 февруари 2017 | 13:07
Това може да се види само в Сърбия: Фен размахва моторна резачка по време на мач 22 февруари 2017 | 12:15

›› Волейбол

Левски и ЦСКА правят шоу и гонят рекорд в “Арена Армеец”
22 февруари 2017
Волейболното дерби между мъжките отбори на Левски - ЦСКА, което ще се играе днес от 19,30 часа в столичната ...
Правителството осигури 5 400 000 лева за провеждането на Мондиал 2018 в България 22 февруари 2017 | 14:57
Левски среща ЦСКА в III кръг в турнира за Купата на България за мъже 22 февруари 2017 | 15:05
СДВР предприема сериозни мерки за сигурност за Вечното дерби 21 февруари 2017 | 17:03

›› Баскетбол

Marca: Костадинов e "българският Дончич" на Реал
21 февруари 2017
Мадридското издание Marca отдели специално внимание на Константин Костадинов, който изведе 13-годишните баскетболисти ...
Прераждането на Везенков като потенциален избор в Драфта 21 февруари 2017 | 14:17
Ръководството на Черно море Тича даде оценка "добър" на отбора 21 февруари 2017 | 09:00
Проф. Даниела Дашева се срещна с шеф на ФИБА 21 февруари 2017 | 18:48
							
						

Формула 1

График на уикенда

Ф1 коментар: Фетел подцени предизвикателството ... 08 февруари 2017
Днес Себастиан Фетел се намира в най-тежкия период от кариерата си. До последната си година в Ред Бул той успя да се измъкне от надвисналата над него сянка на новия Шумахер (в Германия медиите го наричаха "бейби Шуми"), ...
Хюлкенберг: R.S.17 е секси 22 февруари 2017
Нико Хюлкенберг, новият пилот на Рено, заяви, че е доста впечатлен от болида на тима за сезон 2017 във Формула 1 и няма търпение да седне в кокпита. Колата бе представена вчера на официално събитие в Лондон, а другата ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал