Макларън не били издавали отборни заповеди в Турция

Макларън не били издавали отборни заповеди в Турция

От отбора на Макларън не са издавали никакви заповеди на пилотите си Хамилтън и Бътън по време на борбата им за първата позиция в последните обиколки в Гран при на Турция. Транскрипцията от радио връзката с бокса вече излезе в медийното пространство и остави съмнения у мнозина, че Хамилтън не е очаквал да бъде атакуван от Бътън.

Така интригата около действията на целия екип на Макларън в Истанбул се заплете. От Макларън побързаха да разубедят всички, че става дума за неразбирателство между състезателните инженери и пилотите. Всъщност към края на състезанието и двамата пилоти на Макларън се оказаха с голям разход на гориво заради благоприятните условия за това - суха писта и липса на кола за сигурност, както и заради бързото темпо на екипа на Ред Бул.

Според Макларън, още в 10-та обиколка е станало ясно, че консумацията на гориво е по-висока от предвидената и на Бътън и Хамилтън им е било наредено да карат пестеливо. Веднага след катастрофата на Уебър и Фетел, от бокса са наредили на двамата британци да преминат в икономичен режим. Въпросните "отборни заповеди" изглежда са били базирани на преценката на състезателните инженери, тъй като и на двете коли вече са били в пълен режим на пестене на гориво.

Освен това, пиотите са трябвали да внимават на 8-ми завой и за предната дясна гума, заради огромните сили на натсик (G-force). От Макларън твърдят, че инженерът на Хамилтън му е казал, че Бътън няма да го изпревари, защото и двамата пилоти били включили на икономичен режим.

Според медиите на Острова, Бътън пък не е получил по никое време заповед от бокса да не изпреварва Люис, но в предвид опасно бързата консумация на бензин, от Макларън са се принудили да го предупредят многократно за случващото се в резервоара на неговия МР4-25.

Бътън получил възможност за атака в 48-та обиколка, заради по-слабото темпо на Люис в 8-ия завой. Тогава обиколката на Хамилтън била с около 2,5 секунди по-слаба от другите по това време на Гран при на Турция.

Това обяснява и защо Люис изглеждаше малко учуден след финала на състезанието. Източници в Уокинг пък отрекоха напълно възможността в информацията за гумите и горивото на двамата състезатели да са били кодирани заповеди на отбора. Друго доказателство за достоверността на тази информация е горивото в резервоара на Хамилтън, което не е било достатъчно дори за една допълнителна обиколка след финала. Бътън бил с малко повече бензин след края на надпреварата край Истанбул.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти