Уебър пазил гориво преди катастрофата с Фетел (разширено)

Уебър пазил гориво преди катастрофата с Фетел (разширено)

Марк Уебър е трябвало да върне газта и да пести гориво в злополучната обиколка преди сблъсъка между него и съотборникът му от Ред Бул Себастиан Фетел в Гран при на Турция. Това разкри екипът от Милтън Кийнс, малко след края на състезанието. Това обяснява защо Себастиан бе доста по-бърз от австралиеца. Подобно решение може да не е непременно издаено от бокса по радиото, тъй като на кормилото на болида, Марк може да види дали е нужно да пести гориво. Това обяснява разликата в скоростта на правите между двамата съотборници. Кой обаче е виновен за инцидента все още не може да се разбере.

От Ред Бул са инструктирали Уебър да включи от бутон на волана двигателя в икономичен режим малко преди инцидента. В бокса на пистата край Истанбул се въртят какви ли не теории и спекулации за това какво точно е станало. От Ред Бул признаха, че двамата пилоти са започнали с еднакво количество гориво, но не става ясно защо Уебър е включил по-рано на икономичен режим. Фетел е трябвало да направи това обиколка по-късно. Смята се, че Фетел е спестил повече бензин от Уебър, когато е бил зад Хамилтън в началото на състезанието. Това му е позволило да не превключва двигателя на икономичен режим в същата обиколка като Уебър. Ако това е вярно, единствената възможност за Фетел е била именно тази 40 обиколка. От Ред Бул твърдят още, че Фетел е трябвало да атакува Уебър, защото Хамилтън го е притискал мощно.   

От своя страна Уебър забърка интрига с журналистите като каза: "Фетел имаше голямо предимство в топ скоростта". Запитан дали има причина за това, Уебър отговори: "Хм, може би. Вие момчета трябва да се ровите повече, някъде другаде".   

Кристиан Хорнер коментира: "Марк премина на икономичен режим, което му коства част от скоростта в правите. Себастиан имаше още една обиколка преди да превключи на икономичен режим. Той явно успя да съхрани няколко килограма в повече, тъй като и двамата стартираха с еднакво количество гориво. Говорих с момчетата. Те не са малки хлапета и осъзнават, че най-голямата загуба днес са били потенциалните точки за отбора. Няма как да им кажем да не се състезават по между си, но трябва да са по-внимателни. Нямаме специално отношение към никой от тях. Нашият приоритет е победата. Не сме искали Фетел да победи за сметка на Уебър", сподели той.

В същото време обаче друг бос Хелмут Марко се опита да обясни причината за скоростта на Уебър в гумите на Фетел. "Мисля, че заради гумите Фетел беше по-бърз. Бяхме под огромен натиск от страна на Макларън. Те бяха по-бързи на правите, а ние поддържахме разликата в завоите. Фетел трябваше да атакува, иначе Хамилтън щеше да го мине. Фетел бе на 2 метра пред Уебър, а следващият завой беше ляв и не можеше да спре в мръсната страна на пистата", обясни Марко намеквайки, че Уебър е трябвало да се дръпне и е виновен за сблъсъка.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти