››   Анкета

Кой отбор е фаворит да спечели Шампионската лига?

›› Булевард

Instagram легендата Дан Билзериан с предложение за ММА мач

По-голямата част от публиката, която има достъп до компютър и интернет връзка вече е запозната с известния покер играч, обявен за „краля на Instagram” - Дан Билзериан. Ежедневието му изглежда като извадено ...

Виж още

Спорт и бизнес

Финалът в ШЛ e на стойност €351.5 милиона според изследване на MasterCard

21 май 2010 | 18:46
Финалът в ШЛ e на стойност €351.5 милиона според изследване на MasterCard
В съботната вечер на UEFA Champions League Final ще станем свидетели как два от най-великите футболни клуба в света ще се борят да спечелят повече от 120 милиона евро според ново изследване, поръчано от MasterCard. Изследването, което се прави от името на Официалния спонсор на UEFA Champions League, прогнозира и че мачът ще донесе над €351.5 милиона на икономиката в Европа.

Според  доклада MasterCard Heart of Sports Commerce, влиянието върху икономиката ще отбележи увеличение от €41.5 милиона в сравнение с миналогодишната надпревара, което показва, че футболът продължава да жъне успех на целия континент. Тази новина е още по-значима поради факта, че нито един английски или испански клуб – които са широкоизвестни като икономическите „генератори” на европейския футбол, не е представен на финала за първи път от пет години.

Изследването  на MasterCard, разработено от проф. Саймън Чадуик – един от водещите спортни бизнес експерти в света, изчислява, че испанската столица Мадрид ще има ползи на стойност €50 милиона, дори ако губещият клуб прибере повече от €70 милиона от събитието.

Изследването  на MasterCard прогнозира значителни увеличения във всички области в сравнение с миналата година.

Факти: Разбивка на икономическото влияние на 2010 UEFA Champions League Final
Влияние     2010 сума     2009 сума
Печалба за домакинство на финала     €50 милиона     €45 милиона
Печалба за клуба-победител на финала     €120 милиона     €110 милиона
Печалба за града на победилия клуб     €17.5 милиона     €15 милиона
Печалба за изгубилия клуб на финала     €70 милиона     €65 милиона
Печалба за европейската икономика     €94 милиона     €75 милиона
Общо  икономическо влияние  на UEFA Champions League Final     €351.5 милиона     €313 милиона

Професор  Саймън Чадуик, съветникът на MasterCard по въпросите за спортната търговия, каза: “Стойността на 2010 UEFA Champions League Final ще счупи всички предишни рекорди, като даде възможност или на ФК Bayern München, или на ФК Internazionale Milano да спечелят над €120 милиона, побеждавайки в най-елитното клубно състезание в Европа. Очевидно футболът процъфтява, въпреки че нито един английски или испански клуб не участва на финала за първи път от пет години. 2010 UEFA Champions League Final ще положи нови основи, що се отнася до огромното му икономическо влияние.”

Пол Мюлендийк, вицепрезидент и ръководител на звеното за спонсорства на MasterCard Europe, каза: “Бумът от €351.5 милиона, който ще генерира 2010 UEFA Champions League Final, е доказателство за невероятната страст, която питаят феновете от цял свят към това събитие. Като спонсор на състезанието от 1994 г. насам MasterCard се гордее, че приближава още повече феновете към играта и играта по-близо до феновете, както и че улеснява достъпа чрез всички промоции и дейности, които развиваме заедно с клиентите ни. Ето защо изживяването да наблюдаваме как се прави историята наистина ще бъде безценно.”

В Мадрид се печелят  пари

Според  прогнозите на доклада на MasterCard испанската столица ще има икономически подем от €50 милиона като директен резултат от домакинството си на 2010 UEFA Champions League Final. Тази цифра включва увеличение на краткосрочно похарчените средства на стадиона Santiago Bernabeu и в цял Мадрид – в барове, клубове, магазини, хотели, градски забележителности и букмейкъри. Но тя ще бъде подплатена от икономическото наследство, което ще получи испанската столица, в т.ч. увеличение на туристическите посещения и възможността да е домакин на други спортни мега събития в бъдеще.

Печалбата от 50 милиона евро на Мадрид засенчва тази от 45 милиона евро на Рим, които  спечели като домакин през 2009 г. Това увеличение се дължи предимно на променената програма на UEFA Champions League Final от средата на седмицата за съботен ден, когато хората могат да пътуват по-лесно и имат повече време да гледат спорт. Липсата на квалифицирали се испански/английски отбори увеличи неяснотата за резултатите и интереса към финала, което доведе до над 120,000 души, които ще посетят града за мача.

Икономически  стимул за Европа

Според  прогнозите, по-голямата част от икономиката в Европа ще се радва на печалба от €94 милиона като резултат от UEFA Champions League Final. Според доклада на MasterCard феновете, които похарчат значителни суми, като пропътуват целия континент, за да са свидетели на зрелищното събитие – и в частност тези от Германия и Италия, ще са важна част от общата сума. Освен това футболните фенове от всяка европейска държава ще похарчат средства по време на финала за неща като оригинални тениски, храни и напитки.

Със своите проучвания за икономическото въздействие на сезоните 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 и 2009-2010 на UEFA Champions League и 2008 UEFA European Championships, MasterCard е един от водещите източници на ценна информация от самото „сърце” на спортната търговия.

Допълнителен  икономически анализ

Особености  на тазгодишния финал

Тазгодишния финал има три характеристики, които най-вероятно ще увеличат икономическите ползи:

Първият финал в съботен ден: Вместо да се проведе в средата на седмицата, тазгодишният финал ще се играе в събота, когато средностатистическият зрител има повече време и гледа повече спортни събития. Това най-вероятно ще доведе до по-голям обем от туристи в Мадрид и зрители в местното кафене или бар.

Следователно, съботният финал ще донесе най-различни икономически ползи, в т.ч. повече похарчени  средства за реклама поради прогнозирания  по-голям обем от телевизионни зрители  и допълнителни похарчени средства преди и по време на финала от страна на хората, които го гледат в собствените си държави за храни, напитки, списания и залози.

Оспорвана първа награда: От 2004 г. насам 80% от отборите, които се състезават на финала на UEFA Champions League, са били или от Англия, или от Испания. Тазгодишното събитие ще е първото от 1972 г. до момента, когато ФК Internazionale Milano се появява на европейския финал и нито един германски отбор не участва в този мач от 2002 г.насам. Според изследването непредсказуемостта на резултата допълнително ще засили икономическата стойност на финала.
 

Телевизия: UEFA Champions League Final е най-важното събитие по отношение на телевизионните публики в глобален мащаб на ключови спортни събития. Финалът на 2009 UEFA Champions League между Manchester United и ФК Barcelona привлече средно 145,2 милиона телевизионна публика, с което задмина Superbowl, спечелила средно 106 милиона зрители (Източник: Initiative Futures Sport). Очаква се общият брой зрители на 2010 UEFA Champions League Final да достигне 170 милиона.

Бележки за редактора

На професор Саймън Чадуик беше възложено от MasterCard - официален спонсор на Шампионската лига, да идентифицира икономическото влияние на финала на шампионската лига за 2009 година.

За MasterCard Worldwide

MasterCard Worldwide усъвършенства глобалната търговия, като предоставя важната икономическа връзка между финансовите институции, компаниите, картодържателите и търговците по света. В своята роля на франчайзър, оператор и консултант MasterCard разработва и предлага решения за разплащания и обработва над 22 милиарда транзакции всяка година и същевременно предоставя водещи за индустрията анализи и консултантски услуги за финансовите институции и търговците. Благодарение на MasterCard Worldwide Network и чрез своите брандове, сред които MasterCard®, Maestro® и Cirrus®, MasterCard обслужва крайни и бизнес потребители в над 210 държави. За повече информация, моля, посетете www.mastercard.com . Четете ни и в Twitter:@mastercardnews.

За  професор Чадуик

Професор  Саймън Чадуик е един от водещите световни експерти в бизнеса на различните спортове, спонсорствата и маркетинга на ключови спортни събития. Професор Чадуик е директор на центъра „Международен бизнес в спорта” към университета Ковънтри. Той е редактор и автор за няколко списания в сферата на спортния маркетинг, спонсорствата, туризма и мениджмънта.
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 3163

Добави коментар ›› Коментари (1)

ddd
(Гост)
1
отговор
21 май 2010 | 19:00

даите ми 500 000 и 6те повикам и за 2-та отбора... Рейтинг: 0 0

›› новини

›› новини

Уганда с историческо първо злато на СП по кроскънтри
26 март 2017 | 15:50
Юношите уволниха треньора на Франция
26 март 2017 | 15:37
В Испания: Барселона преговаря за Коутиньо
Скоулс вярва, че Рууни още има място в Манчестър Юнайтед
26 март 2017 | 15:26
Кения грабна първата титла на Световното по кроскънтри
26 март 2017 | 14:42
Марк Жирардели: България е част от моя дом
26 март 2017 | 14:37
Александър Попов: Перник е зажаднял за хубав волейбол
26 март 2017 | 14:35
Челси прави нов опит със сериозна оферта за Мората
Лас Палмас иска да задържи Хесе
26 март 2017 | 14:27
Попов: Не сме лоши футболисти, трябва да продължим по този път
26 март 2017 | 14:12

›› Булевард

За такава физиотерапевтка мечтаят всички (видео + галерия)
25 март 2017
Футболистите на Депортиво Сучитепекес имат мечтаната физиотерапевтка. В тима от Гватемала работи сексапилната Лаура ...
Преобразена 26 март 2017 | 12:23
Месут Йозил ще се жени за "Мис Турция" 25 март 2017 | 15:19
Легендата Пикси Стойкович води Божинов на вечеря 25 март 2017 | 19:45

›› Волейбол

Пламен Константинов се завърна в България (видео + снимки)
26 март 2017
Селекционерът на националния отбор по волейбол зъ мъже на България Пламен Константинов се прибра у нас. Константинов, ...
Гоцев и Сеганов със страхотен мач, Сора изпусна звездите на Верона (снимки) 26 март 2017 | 11:55
Хебър спечели промоция за Суперлигата (галерия) 25 март 2017 | 20:00
Александър Попов: Перник е зажаднял за хубав волейбол 26 март 2017 | 14:35

›› Баскетбол

Отличен Везенков беляза най-убедителния успех на Барса
26 март 2017
Александър Везенков и останалите баскетболисти на Барселона могат да включат този уикенд в графата ...
Ямбол се разправи и с шампионите 24 март 2017 | 19:51
Дяковски за съдиите: Никога не са ни грабили толкова 26 март 2017 | 11:28
Орегон чака почти 80 години за този момент (видео) 26 март 2017 | 12:37
							
						
Той ще спечели повече, отколкото всеки друг ... 02 май 2015
Броени часове остават до битката на века между Флойд Мейуедър и Мани Пакяо. Изчисления на CNBC сочат, че приходите от боксовата среща ще достигнат $430 млн. Според други медии обаче те могат и да надхвърлят 500 млн. ...
Как един българин стигна до върха, но не на ... 17 март 2017
Той изживява мечтата на много хора по света. Станислав Чакъров е един от най-добрите футболисти във виртуалното пространство. ФИФА е играта, която превръща младежа в истинска звезда, но не на зеления килим, а пред ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал