Ред Бул финансово силни въпреки кризата

Ред Бул финансово силни въпреки кризата

Докато мнозина акционери във Формула 1 се опитват да оцелеят заради глобалната финансова криза, компанията за енергийни напитки Ред Бул остава в добро финансово здраве. Австрийската компания собственик на два отбора във Формула 1 разкри, че е продала повече кутии с напитката си през 2008 година от когато и да е било и планира разширяване към нови пазари. Продажбите обаче намаляват. При 17% увеличение за 2007 г, този показател за 2008 г. е малко под 8%. Собствникът на компанията Дитрих Матешиц сподели, че приходите ще паднат до 4-5% през 2009 г.

Финансовото здраве на компанията обаче означава, че няма напрежение и не се бърза с продажбата на Торо Росо. Матешиц не пропусна да похвали мерките за намаляване на разходите и сподели, че ще спестят до 100 млн. евро от двата си отбора тази година.

На другата страна на света обаче, нещата не стоят по този начин. Тази седмица големият производител на битова електроника и техника и главен спонсор на отбора на Тойота - Панасоник, заяви, че ще съкрати 15 000 работници и ще затвори 27 завода по света.

След оттеглянето на Хонда от Формула 1 сега друг японски производител преустанови спортните си кампании. Мицубиши заявиха, че се оттеглят от ралитата и най-вече от Рали "Дакар", тъй като смятат да хвърлят труд и пари в собственото си оцеляване.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти