Често променящият се баланс на силите между Макларън и Ферари е горещата тема на този етап от борбата за световните титли и точно за това ще се опитаме да погледнем в "F1 Под лупа" към двата големи отбора, техните решения и потенциала им. Освен работата на състезателните инженери в предстоящите седем старта до края на сезона, от решаващо значение за изхода на борбата ще е ефективността на развойните екипи.
Ферари започнаха с леко предимство в началото на сезона, а още в първите тестове през есента на миналата година стана ясно, че Люис не е толкова доволен от управлението на новото шаси на Макларън - МР4 23, в сравнение с колата от 2007 година.
Какви са основните разлики между двата големи отбора в чисто организационен и технологичен план?
Както всеки от водещите отбори, така и Макларън и Ферари са много мощни инженерни организации със завиден потенциал. Основен акцент в културата на "Сребърните стрели" през последните години е постоянно увеличаващата се развойна мощ - суперкомпютри, симулатори и т.н. При Ферари очевидно посоката е различна. Италианците залагат на реалния опит и при тях е много важно да имат писта независимо от постоянните усилия на съперниците им да ограничат в максимална степен възможностите за използването й за тестове за отбора на Ферари. През годините на безапелационна доминация на т.н. "Dream Team" - начело с Михаел Шумахер и Рос Браун, огромните технологични мощности на Макларън често бяха поставяни под въпрос!
МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ДВА ПЪТИ ВСЯКА СЕДМИЦА НА formula1.sportal.bg
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg