"F1 под лупа": Тенденции след Монако

"F1 под лупа": Тенденции след Монако

Гран при на Монако и надпреварата в Италия на пистата "Монца" ни показват двата полюса в техническите изисквания към автомобилите. Първото в посока максимално притискане без оглед на страничните ефекти в поведението на автомобила, и второто в аеродинамични конфигурации с минимално челно съпротивление. Едното от тези две емблематични състезания вече е в историята, но какви изводи можем да си извадим от старта по улиците на Монте Карло?

За първи път от началото на новата ера във Формула 1 - използването на стандартни електронни командни блокове за двигателите, които не съдържат електронни помощни системи (тракшън контрол, лаунч контрол, електронно управление на диференциала завой по завой и моторна спирачка), автомобилите с мощност близо 750 конски сили трябваше да бъдат удържани от пилотите между тесните мантинели на Княжеството. Някои успяха, други не, а Люис Хамилтън дори спечели независимо, че удари доста силно колата си още в началото на надпреварата.

Интересното е, че очакванията при тези тежки условия да се представят най-добре пилотите с много опит зад гърба си не се материализираха. Ако погледнем "Под лупа" състезанието ще забележим, че пилотът, който надскочи ограниченията на техниката си бе един от стартиралите в най-малко състезания (23 старта) - Адриан Сутил. Но как точно той успя да стигне до Формула 1?

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТАЗИ СТАТИЯ МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В КОМЕНТАРНАТА РУБРИКА НА МОМЧИЛ МАНЧЕВ "F1 под лупа" ТУК!

МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЕКИ ВТОРНИК И ПЕТЪК СЛЕД 13,00 ЧАСА НА formula1.sportal.bg

 

СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА Betfair

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти