Shell добави следващо поколение биогориво към състезателния дизел Shell V-Power

Shell добави следващо поколение биогориво към състезателния дизел Shell V-Power

Shell ще представи ново състезателно дизелово гориво Shell V-Power с ниско съдържание на въглерод и с добавено синтетично гориво от биомаса BTL  (Biomass to Liquids) по време на състезанието "24-те часа на Льо Ман", което ще се проведе на 14 юни 2008 г. във Франция. По този начин компанията демонстрира своя ангажимент към иновациите и разработването на устойчиви (екологични) горива.

За първи път биогориво от второ поколение ще бъде използвано в състезанието "24-те часа на Льо Ман". Това подчертава ролята на състезателното гориво Shell V-Power Diesel в тестването на нови технологии и иновации при горивата. Дизелът Shell V-Power съдържа и синтетичен дизел от природен газ GTL, разработен от Shell за по-чисто и ефективно изгаряне.

BTL e висококачествено синтетично дизелово гориво, произведено от биомаса от отпадъчни нехранителни продукти като дървесни остатъци и отпадъчна храна. То обещава да намали производството на въглероден диоксид до 90% в сравнение с конвенционалните горива.

Малко количество от това ново биогориво ще бъде добавено към състезателния дизел
Shell V-Power заедно с доказаната GTL добавка, която вече се произвежда за масовия пазар и се  използва по време на състезанието в Льо Ман от 2006 г.

През 2006 г. Shell заедно с автомобила Audi R10 TDI пренаписа историята на моторните спортове, като зареди първия дизелов автомобил, печелил някога състезанието "24-те часа на Льо Ман". Audi Sport, лидер в иновациите на технологията Турбо Дизел и създател на TDI, повтори този успех с Shell през 2007 г.

В сътрудничество с немската компания CHOREN Industries Shell разработи синтетично гориво от биомаса BTL. Един от заводите на CHOREN смесва BTL със състезателния дизел Shell V-Power, който ще се използва в Льо Ман. Първият в света демонстрационен завод на CHOREN, разположен във Фрайберг, Германия, трябва да започне производство на биогоривото до 12 месеца.

"От търговска гледна точка все още е рано да се предлага гориво от биомаса BTL, но Shell приема моторните спортове като отлична възможност за тестване. Затова сме радостни да представим състезателния дизел Shell V-Power както със синтетичния дизел от природен газ GTL, така и със синтетичното гориво от биомаса BTL", казва Ричард Карлщетер, Технологичен мениджър състезателни горива на глобално ниво в Shell.

Д-р Волфганг Улрих, Ръководител  на Аudi Sport, коментира: „Ключът към успеха на Аudi R10 TDI на Льо Ман е в убедеността ни, че имаме най-доброто гориво, за да осигурим на автомобила повече мощ за по-дълго време. Дизелът Shell V-Power е от съществено значение за успеха на Audi Sport в Льо Ман."

Даниел Поасено, спортен вицепрезидент на автомобилен клуб l'Ouest, управляващата организация на състезанието в Льо Ман, споделя: „За първи път био гориво от второ поколение ще се използва в Льо Ман и това подчертава ролята на състезателните серии за тестването на нови технологии."

Дизелът Shell V-Power е премуим гориво, създадено да осигури на модерните дизелови двигатели повече мощ за по-дълго време. То може да бъде намерено в повече от 7000 бензиностанции в Европа. За създаването на състезателното гориво за Льо Ман учените от Shell използват технологията на дизела Shell V-Power.

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти