Пазарът на спортни стоки в България със стабилен растеж

Пазарът на спортни стоки в България със стабилен растеж

Изпълнителният директор на Спорт Депо Красимир Цонов говори за отминалата година, както и за конкуренцията и бъдещите планове и начинания на голямата верига магазини.

Г-н Цонов, кои бяха основните предизвикателства пред пазара на спортни стоки през изминалата година?

Предизвикателството на пазара на спортни стоки е да си с една крачка преди оформящите се тенденции и вкусове, да създаваш очаквания, но и да отговаряш на нуждите на клиентите. Този баланс се постига трудно, но пък вече доста години е в основата на нашата конкурентоспособност като верига. Смея да твърдя, че през годините възпитахме поколения потребители, които имат взискателен подход към спортните стоки, ценят качеството и добрите материали, градят цялостен стил на живот, свързан със спорта и движението. Затова мисля, че нашето развитие на пазара на спортни стоки е не само икономически, но и социален показател – това, което се търси и продава в Спорт Депо е определящо за спортната култура и навици на българина. Това ни радва, но и задължава като лидери в бранша.

Това е позитивна тенденция. Явно българинът отделя повече време за спорт и туризъм, за което е нужна екипировка.

Така е. Купувачът на спортни стоки вече търси цялостна оферта – всичко за футбола, за фитнеса, за туризма. Стабилният растеж, който отчитаме, е свързан с нарастващото търсене на маркови, качествени спортни стоки. Все повече хора разбират, че качествената екипировка е важна, както за техния комфорт, така и за здравето им. И тук става въпрос не само за спорт и туризъм, а и за ежедневна употреба. Аз лично много се радвам, когато видя в магазините цели семейства да пазаруват заедно. Родителите все повече отделят внимание на добрата екипировка на деца си. Осъзнават, че това е много важно.

Но това води и до по-големи разходи, поради по-високите цени на тези стоки.

Цената е свързана с качеството, и ако искаш да бягаш комфортно пет километра и след това да нямаш проблеми с глезените, с петите и с ходилата, ти трябва и съответната технологична обувка. В същото време, като водещ търговец на пазара се стремим да имаме добри предложения във всички ценови сегменти, така че в Спорт Депо винаги да може да откриете качествени стоки на изгодни цени.

Силна ли е конкуренцията по отношение на цените?

Не се фокусираме върху дискаунт магазините – те имат различни клиенти от нашите. Както вече стана дума, в Спорт Депо влизат хора, които ценят своето здраве и това на близките си. Държат на своя стил, желаят да им е удобно и да изглеждат добре. Но не приемаме клиента за даденост. Знаем, че всеки ден трябва да се доказваме със своята работа и че трябва да развиваме дългосрочни отношения. Затова влагаме много усилия в разработването на програмата ни за лоялност. Издаваме клиентски карти за отстъпки и във всеки един момент имаме специални предложения. Не влизаме в ценови войни. Няма и да го правим. През годините видяхме, че клиентите ни са доволни от това, което им предоставяме като оферти, което означава, че ни ценят и ни вярват.

Какъв процент от пазара на спортни стоки принадлежи на Спорт Депо?

В България никой не мери този пазарен сегмент. Затова използването на проценти като официална информация би било заблуждаващо. Но имаме достатъчно анализи и цифри, свързани с представянето на нашата верига. От началото на годината до момента имаме над 370 000 клиента онлайн и в магазинната мрежа. Само онлайн магазина ни е посетен над 6 000 000 пъти. Оборотът ни спрямо 2014 г. се е увеличил с над 20%.

Спорт Депо е мултибранд верига. Кажете повече за брандовете, които представлявате.

Над 95% от марките и стоките не се нуждаят от представяне. Тях ги рекламират световните спортни звезди, като Роджър Федерер, Кристиано Роналдо, Кристиан Норойтер и т.н.  Ние продаваме само маркови стоки от най-големите брандове, като Nike, Adidas, Puma, Reebok, Speedo, Jack Wolfskin, Helly Hansen, Nordika, Elan, Kettler – всички те лидери в различни спортове. Предлагаме над 100 световно известни марки и над 30 000 спортни стоки. Имаме и наши собствени марки за дрехи - Actuel и Brille, които като отговорна българска компания произвеждаме в български фабрики в Асеновград, Дупница, Гоце Делчев и Кърджали. Това е нашият принос в развитието на индустрията на България.

С какви новини приключва годината Спорт Депо?

Миналата седмица подписахме Договор с Българската федерация по футбол и ще произвеждаме и продаваме всички фен артикули на националния отбор. През тази година включихме към нашето портфолио от марки, 3 големи световни имена: Skechers – USA – втора по продажби на спортни обувки след Nike в Америка, Havaianas – Brasil – една от най-известните премиум марки за джапанки в света, Dakine – USA – много популярната марка за градски раници сред младото поколение.

В магазините също имаме много нови неща – от тази година разширихме услугите във фитнеса и вече за всеки уред Kettler предлагаме безплатна доставка и монтаж в София, Варна, Пловдив, Ст. Загора. В магазина в Младост 4 се намира и един от малкото ръчни ски сервизи в София, нещо, което истинските ски любители оценяват и използват.

Продължаваме да се разрастваме и да развиваме магазинната си мрежа. През февруари ще открием нов голям магазин в Сити Център София. Направихме специализиран магазин Sport Depot Outdoor в Сердика Център в София, където искаме да покажем, колкото е възможно повече стоки за свободното време – оборудване и екипировка за туризъм, къмпинг – отново само на топ брандове. В преговори сме за представителство в България на още световни марки, които да дадат още по-голям избор и удобство на нашите клиенти. Имаме и нови интересни проекти, които засега ще запазя в тайна, за да изненадаме приятно клиентите си през следваща година.

Последвайте каналите ни в:

Още от Спорт и бизнес

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти