Тежките условия по време на Гтран при на Великобритания на "Силвърстоун" не ни позволиха да узнаем действителната скорост на борещите се за титлата отбори и за това интересът към Формула 1 преди старта на "Хокенхайм" бе много голям. Лично аз се надявах на стабилни атмосферни условия, за да могат инженерите във всички отбори спокойно да работят за извличане на максималната възможна скорост от автомобилите си без задължителният елемент да лотария.
Въпросите преди Германия бяха много и след свободните тренировки отново се потвърди отдавна известната разлика между двата водещи отбора. Макларън имат шаси, което позволява много бързо сработване на гумите, от там и висока скорост още в първата си бърза обиколка, но не е ясно колко добра е издръжливостта им в дълга серия (спомняте ли си Гран при на Турция?). Ферари очевидно са силни при точно обратната ситуация - сработването отнема повече време, но високото темпо в дълги серии е много добро.
Това автоматично означава, че Макларън ще са много силни всеки път, когато сцеплението и температурите са ниски, а сериите обиколки между спиранията в бокса къси и обратното, а Ферари - когато сцеплението и температурите са много високи и сериите дълги. Това е чистата теория, но реалността обикновено е доста различна. Ако погледнем внимателно условията на пистата "Хокенхайм" миналата неделя ще видим, че температурите на асфалта и въздуха (от там и нивата на сцепление) не бяха ......
МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ДВА ПЪТИ ВСЯКА СЕДМИЦА НА formula1.sportal.bg
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg